بومی سازی فرایندهای مدیریت شهری با سرعت بالا

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تجاری‌سازی سامانه‌ای بومی، انجام فرآیندهای مدیریت شهری را با سرعت و کیفیتی بالا محقق کردند.

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا سلطانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به طراحی و بومی‌سازی نرم‌افزارهای مدیریت شهری براساس اصول مهندسی نرم افزار و پردازش اطلاعات عنوان کرد: این سامانه بومی برای تسهیل فرآیندهای مدیریت شهری خصوصاً در حوزه املاک و معابر پایه گذاری شده است.

این فعال فناور خاطرنشان کرد: این سامانه با تکیه بر تجربه شرکت در حوزه برداشت اطلاعات املاک و معابر در محدوده شهری و استانی، سامان‌دهی و منظم‌سازی بایگانی‌ها و ایجاد آرشیو الکترونیک از اسناد و مدارک، خدمات ژئوماتیک و تهیه نرم‌افزارهای مدیریت شهری به ویژه شهرسازی، نوسازی و GIS، آرشیو الکترونیک و اتوماسیون اداری طراحی شده است. خدمات و محصولات این شرکت تاکنون در بیش از ۱۰۰ پروژه در شهرهای مختلف کشور شامل شهرداری‌ها و سایر نهادهای خدمات شهری مورد استفاده قرار گرفته و به مرحله اجرا رسیده است.

سلطانی درباره مزایای رقابتی و فناورانه سامانه مدیریت بومی توضیح داد: از جمله مزایای این محصول می‌توان به نوآوری، پویایی، سرعت، دقت و همچنین توجه به درخواست‌ها و نیازمندی‌های مشتریان و پشتیبانی به هنگام از خدمات در حداقل زمان ممکن اشاره کرد. سامانه طراحی شده توسط متخصصان این شرکت توانسته است همواره ارتباط مستحکم و نزدیکی بین مشتریان و شرکت برقرار کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی محیا پرداز یزد درباره توانمندی این شرکت در رفع نیاز کشور، خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال توضیح داد: با تلاش مداوم تمامی پرسنل شرکت و همچنین با برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق، شرکت محیاپرداز توانسته است به عنوان یکی از برترین شرکت‌های کشور در زمینه ارائه خدمات شهری معرفی شود و بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان دانش‌آموخته را در بخش‌ها و پروژه‌های مختلف مشغول به کار کند. شرکت هم اکنون دارای رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک کشور بوده و مورد تائید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ارائه و پیاده سازی سیستم‌های شهرسازی، نوسازی و GIS قرار گرفته است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با تاکید بر ضرورت اجرای نقش حمایتی، تسهیل‌گر و تخصص بازاری از سوی نهادها و دستگاه‌های متولی عنوان کرد: دولت علاوه بر نقش تصدی‌گری، می‌بایست در عرصه سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری نیز نقشی پررنگ ایفا کند. تدوین راهبردها و اسناد حوزه فناوری‌های راهبردی و اقتصاد دانش‌بنیان کاری است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری می‌تواند به خوبی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا