نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شرط پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش به استناد بند (الف) تبصره (۴۹) قانون بودجه‌ سال ۱۳۶۴ کل کشور و به مصوبه شماره ۸۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن در خصوص سیاست‌ها و ضوابط سازماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) را به تصویب رساند.

به گزارش سیناپرس، در این مصوبه که در جلسه ۱۴۰۲/۷/۲۳ هیئت وزیران به تصویب رسیده، آمده است: درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به مراتب در بخش درآمدهای عمومی بودجه کل کشور منظور می‌گردد.

همچنین، کلیه مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری‌ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند در خصوص حوزه برگزاری آزمون با سازمان آموزش سنجش کشوری همکاری کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات اقلام لازم در خصوص عدم تسری ماده (۴۷)قانون تأمین اجتماعی به دستگاه‌های تابع مرتبط با اجرای آزمون ها را به عمل آورد.

خروج از نسخه موبایل