تمدید فراخوان برنامه حمایت از پژوهش‌های ایمونوتراپی

فراخوان برنامه حمایت از پژوهش‌های انقلاب زیستی -ایمونوتراپی تا ۱۵ آبان ماه جاری تمدید شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فناوری زیستی یکی از راه حل‌های حیاتی مقابله با ابرچالش‌ها در دنیای امروز است. مسئله بهداشت و سلامت بشر و مبارزه با بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر، تأمین غذای پایدار برای جمعیت روبه‌رشد جهان، تغییرات آب‌وهوا و مسائل زیست‌محیطی و همچنین تأمین انرژی برخی از ابر چالش‌های دنیای کنونی و آینده است که جوامع مختلف، اقتصاد جهانی و مسائل مهم زندگی بشری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همانطور که در مقابله با بحران بیماری کووید -۱۹ دیده شد، زیست فناوری مدرن و مهندسی زیستی ظرفیت عظیمی در برون‌رفت از این نوع بحران‌ها و حل مشکلات به وجود آمده در جوامع بشری خواهد داشت.
برنامه حمایت از پژوهش‌های انقلاب زیستی ۱- ایمونوتراپی در «بنیاد ملی علم ایران» با رویکرد ذکر شده و به منظور تشویق پژوهشگران داخلی با همکاری «ستاد توسعه زیست فناوری» و «ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی» تدوین شده است.
مهلت ارسال طرح برای این فراخوان که سابق بر این تا ۱۵ مهرماه بود به دلیل تقاضای پژوهشگران تا ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی