نقش جنسیت در گسترش سرطان

متاسفانه هنوز راه حلی قطعی برای پیشگیری از سرطان ارائه نشده و مهمترین راهکاری که می توان برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری مهلک ارائه کرد، در پیش گرفتن سبک زندگی سالم است.

وزارت بهداشت ایتالیا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که بر اساس آمارهای، روزانه هزاران نفر در سراسر دنیا به سرطان مبتلا شده و تنها در کشور ایتالیا در هر روز، یک هزار مورد جدید ابتلا به سرطان ثبت می شود. در این میان، تعداد زنانی که قربانی رشد سلول های سرطانی در بدن خود می شوند، به نسبت مردان بیشتر است.

روزانه هزاران نفر در سراسر دنیا به سرطان مبتلا شده و تنها در کشور ایتالیا در هر روز، یک هزار مورد جدید ابتلا به سرطان ثبت می شود. در این میان، تعداد زنانی که قربانی رشد سلول های سرطانی در بدن خود می شوند، به نسبت مردان بیشتر است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که بیماری سرطان که می تواند عضوهای مختلفی را درگیر خود کند معمولا در صورت تشخیص به موقع و آغاز درمان در مراحل اولیه بیماری ، قابل مداوا است اما در صورت پیشرفت سلول های سرطانی در بدن، امکان درمان این بیماری بسیار کاهش پیدا کرده و در برخی موارد غیر ممکن است. در این میان روش های تشخیص و شناسائی بیماری دارای اهمیت بسیار زیادی است. در حال حاضر روش های مختلفی برای شناسائی تومورهای سرطانی وجود دارد که برخی از آن ها سبب گسترده تر شدن بافت ها شده و به عنوان روش های تهاجمی شناخته می شوند.

بئاتریس لورنزین وزیر بهداشت ایتالیا در رابطه با مطالعات اخیر این کشور در زمینه درمان سرطان اعلام کرد: آمارهای پزشکی حاکی از رشد امیدوار کننده موارد بهبود سرطان و زنده ماندن افراد مبتلا به این بیماری است. در سال 2016 میلادی، 176 هزار و 200 زن در کشور ایتالیا تحت درمان سرطان قرار داشته اند که 50 هزار مورد آن ها دچار سرطان پستان شده اند.  این آمار در سال 2015 میلادی شامل 168 هزار و 900 بیمار بود که 48 هزار نفر آن ها به سرطان پستان مبتلا شده اند. در این میان استعمال دخانیات نقش بسیار مهمی در به ابتلا انواع سرطان ایفا کرده و به اعتقاد کارشناسان تغییر در شیوه زندگی و به کار بردن سبک درست زندگی می تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد. رژیم غذایی سالم، ورزش، معاینه دوره ای و منظم توسط پزشک، نکشیدن سیگار و جلوگیری از چاقی و عفونت عواملی هستند که به پیشگیری از ابتلا به هرگونه سرطان کمک می کنند.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که  سرطان پروستان اصلی ترین سرطان رخ داده در بین مردان است .

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا