پژوهشگر آلودگی آب برنده جایزه آیسسکو شد

دکتر لعبت تقوی در مورد نحوه انتخاب برگزیدگان جایزه آیسسکو گفت: این جایزه هر دو سال یکبار به پژوهشگرانی که بیشترین و با کیفیت‌ترین مقالات را دارند، اهدا می‌شود.

دکتر لعبت تقوی پژوهشگر محیط زیست و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، برای نخستین بار در کشور جایزه مدیریت محیط زیست جهان اسلام را از سوی آیسسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام) کسب کرد.

وی در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس وزرای محیط زیست جهان اسلام در جده عربستان سعودی مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان اولین زن ایرانی در بخش «زنان، پژوهش، دستاوردها و عملکرد موفق»، این جایزه را دریافت کرد.

در این مراسم از ۲۱ برنده از ۱۸ کشور جهان قدردانی شد و از این پژوهشگر ایرانی به دلیل مشارکت در حوزه مدیریت محیط زیست تقدیر به عمل آمد. این رویداد که تحت نظارت وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان برگزار شد، با هدف تجلیل و ترویج مراقبت از محیط زیست با تجلیل از افراد و سازمان‌هایی که در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، برگزار شد و این جایزه توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (ICESCO) برای قدردانی از افراد و گروه‌هایی که تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارند، ایجاد شده است.

دکتر لعبت تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد زمینه تحقیقاتی خود توضیح داد: زمینه اصلی تحقیقاتی من در حوزه آب و فاضلاب و حذف آلودگی‌های آب از طریق نانوتکنولوژی است و در مورد حذف آلاینده‌های آنتی بیوتیکی و فلزات سنگین از آب مطالعه می‌کنم.

وی در مورد نحوه انتخاب خود به عنوان منتخب آیسسکو در زمینه مدیریت محیط زیست، گفت: این جایزه بر اساس دستاوردها و پژوهش‌های علمی به افراد اهدا می‌شود و مقالات پژوهشگران در پایگاه‌های علمی مثل اسکوپوس، تعداد مقالات و میزان ارجاع مقالات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: این جایزه هر دو سال یکبار اعطا می‌شود و من در سال ۲۰۲۰ فهرستی از فعالیت‌های خود شامل ۷۰ مقاله پر استناد که ارجاعات زیاد و اچ ایندکس بالایی داشته است را ارسال کردم و بر اساس عملکرد و فعالیت‌های پژوهشی برنده این جایزه شدم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا