عربستان تاسیس دانشگاه‌های خارجی را هدف گرفت

عربستان سعودی آیین نامه اجرایی افتتاح شعب دانشگاه‌های خارجی در این کشور را تصویب کرد.

به گزارش سعودی گزت، شورای امور دانشگاه‌های عربستان به ریاست یوسف البنیان وزیر آموزش و پرورش این کشور، آیین نامه اجرایی تاسیس شعب دانشگاه‌های خارجی در این کشور را تصویب کرد. این آیین نامه که جزئیات آن روز جمعه در روزنامه رسمی عربستان سعودی «ام القری» منتشر شد، با هدف تنظیم مقررات تأسیس شعب دانشگاه های خارجی و نظارت بر آنها است.

هدف از تأسیس شعبه‌های دانشگاهی خارجی، کمک به توسعه آموزش دانشگاهی و سیستم تحقیقات علمی در عربستان سعودی و همچنین تنوع بخشیدن به گزینه‌های تحصیل دانشگاهی در این کشور است.

در ماده ششم آیین نامه اجرایی تاسیس شعب دانشگاه‌های خارجی مقرر شده است که تصویب تأسیس واحد دانشگاهی خارج از کشور با رعایت نظام دانشگاهی و هرگونه اصلاحات در آن انجام می‌شود. در ماده 10 آیین‌نامه نیز آمده است که آموزش در واحد دانشگاهی به زبان اول مصوب دانشگاه خارج از کشور خواهد بود، مگر اینکه پیشنهاد تصویب تأسیس واحد دانشگاهی شامل آموزش به زبان دیگری باشد.

این آیین‌نامه تصریح می‌کند که گواهی‌های تحصیلی که توسط واحد دانشگاهی به فارغ‌التحصیلان آن اعطا می‌شود باید توسط دانشگاه خارجی تاییدشده و به نام واحد صادره باشد.

بر اساس مفاد این آیین‌نامه، متخلفان از ضوابط و استانداردهای ناظر بر واحدهای دانشگاهی خارج از کشور مجازات خواهند شد که شامل تذکر کتبی، کاهش موقت تعداد پذیرش، توقف پذیرش و لغو مجوز می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا