جایگاه VIP هوش مصنوعی در برنامه هفتم

وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی ویراستی با اشاره به اهمیت توسعه هوش مصنوعی در کشور نوشت: در برنامه هفتم توسعه، جایگاه ویژه‌ای برای توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش سینا پرس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی ذیل اطلاعیه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع برگزاری رویداد «تسهیلگری اقتصادی، هنری و پژوهشی ایده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای بانوان»، نوشته است: «در برنامه هفتم توسعه، جایگاه ویژه‌ای برای توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در کشور پیش بینی شده است. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با در اختیار داشتن «مرکز توسعه هوش مصنوعی» و بهره‌مندی از نیروهای نخبه و متخصص، ان‌شاءالله نقش ویژه‌ای در راهبری این فناوری مهم در کشور خواهد داشت.

گفتنی است، هفته گذشته رویداد “هوش مصنوعی مولد برای بانوان” در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین با استفاده از ظرفیت بخش زنان  ایران IEEE، در جهت توانمندسازی بانوانی که با وجود داشتن پتانسیل بالای ایده پردازی در حوزه هوش مصنوعی مولد برای فعالیت‌های اقتصادی، هنری و پژوهشی، به واسطه مسئولیت‌های خانوادگی امکان عملیاتی نمودن این پتانسیل را نداشته‌اند، برگزار شد.

در این مراسم، سیده عاطفه موسوی، مشاور وزیر در امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یان اینکه هوش مصنوعی از نظر علمی تکامل پیدا نکرده است، فت: نگاه ما به آن تجاری و درآمدزایی برای بانوان است و این رویداد اولین تجربه در حوزه هوش مصنوعی و زنان به شمار می‌رود و یک ماراتن است که تا پایان اسفند ادامه دارد و کمک می‌کند تا در آینده تجربه‌های بیشتری در حوزه هوش مصنوعی کسب کنیم.

مشاور وزیر در امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین رویداد با تاکید بر اینکه در حال حاضر تحرک علمی جدیدی لازم داریم و به دلیل سرعت رشد فناوری در جهان و کشور باید این تحرک افزایش یابد، تصریح کرده است که: وظیفه وزارت ارتباطات است که از همه نظر بانوان را حمایت کند تا ایده‌های آن‌ها تبدیل به تجاری و درآمدزایی شود و در این مسیر در امور بانوان وزارت ارتباطات از همه نظر حامی بانوانی هستیم که دارای ایده های مختلف هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا