حمایت از دانش بنیان‌ها؛ آنها موتور توسعه ایران هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: شرکت‌های دانش بنیان موتور محرکه توسعه اقتصادی استان هستند و باید حمایت از آنها در دستور کار ویژه قرار گیرد.

به گزارش سیناپرس، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک، افزود: حمایت‌های مادی و معنوی از مراکز پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و بهره گیری از مشاوران دفتر تحقیقاتی و استفاده از تجارب داخلی و بین المللی مد نظر ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اهمیت تولید و لزوم توجه، حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از این بخش موضوع مهمی است که سایر بخش ها را تحت تاثیر قرار می‌دهدو از این منظر باید کلیدی‌ترین مولفه‌ها مد نظر بوده و در قالب گفتمانی هدفمند برای اصلاح ساختار اقتصادی و رونق تولید تلاش شود چراکه با به گردش درآمدن چرخ‌های تولیدی کشور، بسیاری از مسایل و بحران‌های فعلی اقتصادی جامعه حل می‌شود.

امام جمعه اراک با تقدیر از حضور مردم اراک در کنگره گرامیداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، اظهار کرد: آثار و برکات حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی اکنون بعد از حدود ۱۰۰ سال همچنان مورد توجه عالمان دینی است و بعد از این هم چراغ راه طلاب و روحانیون خواهد بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: حوزه علمیه امام خمینی(ره) یا مدرسه سپهداری اراک یکی از اولین حوزه‌های علمیه کشور و به نوعی مادر حوزه علمیه قم محسوب می‌شود که علما و بزرگان بسیاری در حوزه علوم اسلامی تربیت و به جامعه معرفی کرده که رونق این مرکز علمی مرهون زحمات حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی اکنون نیز در استان مرکزی و شهر اراک جریان دارد به طوری که در حال حاضر بیش از پنج طلبه خواهر و برادر در بیش از ۳۰ حوزه علمیه مشغول تحصیل فقه و علوم اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: اسرائیلی‌ها یک دیوار دفاعی در طول مرزهای غزه از بتون ساخته و ده ها نوع امکانات برای عدم عبور از این دیوارها تعبیه کرده‌اند اما فلسطینی‌ها با عنایت بر خدا و تکیه بر الطاف الهی هفت موضع این دیوارها را شکافته و دنیا را متحیر کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه کار حماس در طوفان الاقصی در حد معجزه بزرگ تاریخ است بیان کرد: فلسطینی‌ها با حفر تونل ۵۰۰ کیلومتری زیرزمینی و حمله از زمین، هوا و دریا و غافلگیر کردن افسران اسرائیلی پیروزی حق بر باطل را به جهانیان اثبات کردند.

وی تصریح کرد: اگر اسرائیلی‌ها بخواهند به جنایت‌های وحشیانه خود در فلسطین ادامه دهند امت اسلام در برابر این یاغی‌گری‌ها تاب نیاورده و جوانان غیرتمند با تدبیرهای حکیمانه هر نوع حمایتی را دریغ نخواهند کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به ایام نورانی ماه ربیع الثانی و ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع)گفت: یکی از کارهای وجود مبارک امام حسن عسگری (ع)در عمر ۲۸ ساله خود بستر سازی برای وجود حضرت مهدی موعود (عج)بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با در پیش بودن ایام وفات حضرت معصومه (س)خاطر نشان کرد: شهر مقدس قم تربت پاکان و حرم اهل بیت(ع) است که وجود علمای بزرگ دین همچون آیت الله بروجردی،آیت الله گلپایگانی و امام خمینی (ره) همه از برکات شهر مقدس قم است .

وی حضرت عبدالعظیم حسنی را قطب با عظمت دانشگاه اهل بیت (ع)و امام هادی (ع)معرفی کرد و گفت: امام صادق (ع)در خصوص ایشان فرمودند هر کس حضرت عبدالعظیم حسنی را در شهر ری زیارت کند مثل این است که جدم حسین (ع)را در کربلا زیارت کرده است.

امام جمعه اراک با گرامیداشت روز حافظ ،عصای سفید و کارشناسان دادگستری گفت:کارشناسان دادگستری کارها را به صورت صحیح همراه با عدالت حقوقی و اجتماعی در زمینه گسترش عدالت و رضایتمندی عموم در جامعه انجام دهند.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا