سامانه استاندارد مصالح ساختمانی در فارس راه اندازی می شود

مدیرکل استاندارد فارس از راه‌اندازی سامانه استاندارد مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری در این استان خبر داد و گفت: در فاز نخست، بتن تولیدی مورد استفاده در صنعت ساختمان باید مطابق با استاندارد‌های تعریف شده باشد و از ابتدای آذرماه کلیه تولیدکنندگان بتن و فعالان ساخت و ساز باید از این سامانه استفاده کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدمهدی رزمجو امروز 25 مهرماه در نشست خبری ویژه هفته استاندارد، با بیان اینکه ۲۲ مهرماه به نام روز جهانی استاندارد نام‌گذاری شده است، گفت:‌ استانداردسازی می‌تواند چالش‌های جوامع و مشکلات مردم را برای داشتن زندگی بهتر مرتفع کند.

رزمجو با بیان اینکه اداره کل استاندارد فارس در جشنواره شهید رجایی عملکرد سال گذشته به عنوان رتبه اول کارگروه مربوطه که توسط سازمان استخدامی تعریف شده است، شناخته شد، گفت: همچنین این اداره‌کل در مجموع شاخص‌های عمومی و تخصصی استان رتبه سوم را کسب کرد.

مدیر کل استاندارد فارس از ملی کردن استاندارد‌های بین‌المللی ۳۷۰۰۱ و ۳۷۰۰۲ در راستای مبارزه با فساد سازمانی با محوریت مدیریت ضد رشوه و سوت‌زنی خبر داد و گفت: این استانداردها برای تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات اجباری است که در آن گلوگاه های فساد مختص هر سازمان، شناسایی می شود.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه استاندارد مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری در این استان در آینده نزدیک، اظهار داشت: در فاز نخست بتن تولیدی مورد استفاده در صنعت ساختمان باید مطابق با استاندارد‌های تعریف شده باشد و از ابتدای آذرماه کلیه تولیدکنندگان بتن و فعالان ساخت و ساز باید از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه تاکید کرد: استفاده از بتن استاندارد اعلام شده در سامانه، هیچ تاثیری در قیمت محصول نداشته و صرفا ردیابی مصرف، کنترل و نظارت را دنبال می‌کند.

این مقام مسئول برنامه های آتی این اداره کل را مورد توجه قرار داد و گفت: اداره کل استاندارد فارس به دنبال استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای فرآیند‌های استانداردسازی، گزارش‌ها و ردیابی بهتر اقدامات است.

رزمجو در ادامه به مبحث آسانسور در مجتمع‌های مسکونی و ادارات پرداخت و با اشاره به الزامی بودن شناسه ملی آسانسور برای تمامی آسانسورها، گفت: نکته‌ای که باید تمام مردم بدانند این است که مسولیت آسانسور در مراکز مسکونی به عهده بهره‌بردار، مالک و مدیر مجموعه است و اگر در مجتمع‌های مسکونی هرگونه اتفاقی برای آسانسور بیفتد، قانون این سه گروه را مسئول می‌داند.

مدیرکل استاندارد فارس از پلمپ ۲۳۵ مورد شهربازی و ۳۲ مورد اخطار در چند ماه اخیر در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۷۲ تجهیزات فعال در شهربازی‌های استان داریم که مشخصات تجهیزات آن در سامانه مربوطه وجود دارد و به مجرد اینکه گواهی‌نامه استاندارد آن‌ها تمام شود، در صورتی که از سوی بهره‌برداران مراجعه نشود، برای پلمپ آن اقدام خواهیم کرد.

او از دیگر اقدامات این اداره‌کل را مقابله با کم فروشی عنوان کرد و افزود: طی چهارماه آخر سال گذشته به صورت جدی به این بحث ورود کردیم که 235 محصول مورد بررسی و کنترل قرار گرفت و از این تعداد 70 درصد دارای شرایط انطباق بوده و 30 درصد کم فروشی مشاهده شد که واحد‌های متخلف به تعزیرات معرفی شدند.

رزمجو در پایان با بیان اینکه به فاصله بین لحظه پایان سم‌پاشی تا زمانی که سموم بر روی محصول تا حد قابل اطمینانی از بین رفته و محصول قابل برداشت است، دوره کارنس گفته می‌شود، توصیه کرد: افراد از تازه خری محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کنند و این محصولات را با آب روان بشویند چرا که خیس‌گذاری کافی نیست. همچنین محصولاتی که می‌توانند پوست‌گیری کنند و میوه‌هایی که سطح زبر هم دارند با برس بشویند و حرارت‌دهی نیز تأثیر بسیار زیادی در کاهش میزان سموم از جمله کاهش نیترات موجود در سیب زمینی و پیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا