فرش قرمز زیرپای پژوهشگران هوش مصنوعی
یکی از هلدینگهای فناور با توسعه فناوریهای مرتبط با محصولات پلاستیکی سبز به دنبال ایجاد پژوهشکده مشترک هوش مصنوعی با دانشگاه تهران است.
امیرحسین یزدانبخش، مدیر تحقیق و توسعه این گروه صنعتی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه این گروه از سال ۷۷ فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد، گفت: این هلدینگ دارای ۱۲ شرکت است که دو شرکت دارای هویت دانش بنیانی هستند و همه آنها خدمات متنوعی را در این حوزه عرضه میکنند و اصلیترین این خدمات، تولید انواع محصولات پلاستیکی مانند ظروف یک بار مصرف است.
وی، تولید کامپاندهای مهندسی و سبز، طراحی قالب، تولید محصولات مادر و کودک، لوازم خانه و آشپزخانه چند بار مصرف را از محصولات تولیدی شرکتهای زیر مجموعه این هلدینگ دانشبنیان دانست و با بیان اینکه این شرکت یکی از شرکتهای بزرگ تولیدکننده ظروف پلاستیکی از لحاظ تناژ تولیدی است، اظهار کرد: تفاوتی که این گروه با سایر شرکتها دارد، این است که اجرای طرحهای آن همگی دانشبنیان است.
یزدانبخش، طراحی و ساخت قالبهای مهندسی و ربات را از خدمات این شرکتها ذکر کرد و ادامه داد: تا چند سال گذشته برای ساختن قالب و یا ربات به کشور چین مراجعه میشد و ما به سمت رباتیک شدن حرکت کردیم، به گونهای که دیگر اپراتور در کنار خط تولید نمیایستد و رباتها خدمات لازم را ارائه میدهند.
مدیر تحقیق و توسعه این هلدینگ دانشبنیان استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل کیفی محصولات را از دیگر اقدامات این مجموعه دانست و یادآور شد: ما برای توسعه این تحقیقات به دنبال راهاندازی «پژوهشکده هوش مصنوعی» با همکاری دانشگاه تهران هستیم که توافقات اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است.
وی راهاندازی این پژوهشکده را در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: زمانی که به تولید ربات و قالب نائل شدیم، میتواند کمک مؤثری به توسعه اقتصاد کشور باشد، ضمن آنکه اشتغالزایی را به دنبال دارد و این در حالی است که در آییننامه جدید ارزیابی شرکتها، یکی از ملاکهای احراز دانشبنیان شدن شرکتها، ایجاد اشتغال است.
یزدانبخش، کامپاندهای مهندسی را از دیگر محصولات این هلدینگ نام برد و اظهار کرد: چند بار مصرف بودن، حذف پلاستیک و بازیافت از مسائل مهمی است که در این شرکت به آن توجه شده است و در این راستا اقدام به راهاندازی کارخانه بازیافت کردیم.
وی با اشاره به موفقیت این شرکت در صادرات محصولات فناورانه حوزه پلاستیک، افزود: این شرکت در هیچ یک از ظروف مصرفی از مواد بازیافتی بهره نبرده است و ما مواد بازیافتی تهیه شده را به شرکتهای تولیدکننده کیسه و نایلون ارائه میدهیم و با توجه به کیفیتی که در محصولات تولیدی ایجاد کردیم، موفق شدیم نیمی از محصولات تولیدی را صادر کنیم. مقصد صادراتی ما کشورهای اروپایی، استرالیا و کشورهای آسیا مانند ازبکستان و عراق هستند.
وی با تاکید بر اینکه روزانه ۱۹ میلیون قلم محصول تولید میشود که نیمی از آنها صادر میشود، افزود: ما محصولاتی با جداره نازک داریم و طراحی قالب محصولات با جداره نازک دشوار است و تنها شرکتی که قالب این محصولات را به تولید برساند، شرکتهای زیر مجموعه این هلدینگ است.
No tags for this post.