زمینه توسعه و درآمدزایی با بهره برداری از طرح‌های شاخص صنعتی در فارس

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ۱۵ طرح شاخص صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در فارس به بهره‌برداری رسید که زمینه توسعه و درآمدزایی بیشتر را در استان فراهم می‌سازد.

به گزارش سینا پرس فارس، حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور محترم و هیات دولت به این استان، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۱۵ طرح شاخص صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۲۰۵۹ نفر بهره‌برداری شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اهمیت بهره برداری از طرح های صنعتی، «تکمیل زنجیره تولید»، «تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی»، «جلوگیری از خام فروشی»، «تقویت صادرات» و «افزایش ارزش افزوده در بخشهای مختلف» را از مزایا و ضرورت های آن برشمرد.

او در ادامه افزود: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری چهل هزار میلیارد ریال در زمینه تولیدات مقاطع و شفت های فولادی با ظرفیت سالیانه ۴۵۰ هزار تن و الکترود گرافیتی با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن و ایجاد اشتغال ۲۵۰ نفر، یکی از طرح‌های شاخص صنعتی است که در این سفر به بهره برداری رسید.

ایزدی، تولید انواع شمش و بیلت فولادی با حجم سرمایه گذاری یکصد و یازده هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال، ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و ایجاد اشتغال ۵۶۰ نفر در شرکت فولاد غدیر نی ریز، انواع هیدروکربن های سبک و سنگین از جمله نفتا، نفت و گاز، نفت سفید و LPG در شرکت پالایشگاهی پترو پیمان دانا در شهرستان مهر با سرمایه گذاری سی هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز با کاربردهای صنعتی، حمل و نقل خودرویی و انرژی را از دیگر طرح‌های بهره برداری شده عنوان کرد.

او اضافه کرد: طرحهای توسعه کربنات سدیم سبک و سنگین در شهرستان فیروزآباد با ظرفیت سالیانه ‌۳۰۰‌ هزار تن و سرمایه گذاری ۵۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۹۷ نفر، انواع سیلیکون های متالورژی شرکت کانی گداخت تهمین در مرودشت با ظرفیت سالیانه ۶۸۰۰ تن و سرمایه گذاری پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰ نفر نیز به بهره برداری رسید.

ایزدی همچنین از بهره برداری از طرح توسعه شرکت فرآورده های لبنی رامک با تولید انواع کره پاستوریزه، شیر خشک و آب پنیر با ظرفیت سالیانه بالغ بر ۹۰۰۰ تن، سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال بالغ بر ۱۰۵ نفر در شیراز با هدف تکمیل سبد کالایی، تامین زنجیره تولید محصولات لبنی، ایجاد ارزش افزوده در شیراز خبر داد.

مدیرکل صمت اظهار داشت: طرح های دیگری از جمله کنسانتره کرومیت و منگنز شرکت فرو آلیاژ رباط با ظرفیت سالیانه ‌۱۵ هزارتن، سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰ نفر، کنسانتره کرومیت شرکت تکوین فن آوران مهندسی و ساخت با ظرفیت سالیانه ۲۰ هزار تن، سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید انواع لوله از کامپوزیت پلیمری با ظرفیت سالیانه ‌۱۲‌ هزار تن و انواع اتصالات پلیمری با ۴۸۰۰ تن ظرفیت و ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۷۰ نفر اشتغال در شرکت لوله های صنعتی فراپایه دالین به ترتیب در شهرستانهای استهبان، نی ریز و سپیدان به بهره برداری رسید.

طرحهای دانه بندی مصالح ساختمانی (پودر مکرونیزه) با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ۵۰ نفر در آباده طشک، شیشه سکوریت در شیراز با ۳۰۰۰ تن ظرفیت سالیانه ‌۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۲۵ نفر، کشتار مرغ (احیا و طرح توسعه) با 7 و نیم میلیون عدد در سال و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۴۵ نفر در شهرستان آباده و تولید خودرو سورن پلاس با ظرفیت سالیانه ۱۰ هزار دستگاه، میزان سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر از دیگر طرح‌های صنعتی بهره برداری شده بود که او برشمرد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا