در نظام سرمایه گذاری سبز، حوزه گردشگری باید جایگاه واقعی خود را بیابد

نخستین سمپوزیوم گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری و حمایت بنیاد توسعه کسب و کار و شتابدهنده فاخربوم امروز9 مهر آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد

به گزارش سیناپرس، نخستین سمپوزیوم گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز با حضور دکتر ایرج افشاری سیستانی ایران‌شناس و برترین نویسنده و پژوهشگر صنعت گردشگری ایران، دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ،دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ ،معاونان و مدیرانی از جامعه هتلداران ایران و دیگر مدیران و مسولان این حوزه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

سید سعید هاشمی، رییس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص لزوم برگزاری این سمپوزیوم عنوان کرد:امروز دورهم جمع شدیم تا بتوانیم قدمی در مسیر توسعه گردشگری سبز برداریم و با سرمایه گذاری سبز آشنا شویم.

وی تاکید کرد: بحران های مختلفی همچون کرونا، تغییرات اقلیمی، نزول تنوع زیستی و گرمایش زمین چالش‌هایی، ناشی از توجه نکردن انسان‌ها به محیط زیست است،این درحالی است که اگر قراراست به سمت توسعه گردشگری سبز برویم آینده ای را باید متصور شویم که به چنین مسائلی توجه کرده است.

هاشمی افزود: در نظام سرمایه گذاری سبز نیز حوزه گردشگری باید جایگاه واقعی خود را بیابد. بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO تلاش کرده است تا اصول و رویکردهای سبز و پایدار را در صنعت گردشگری ترویج دهد، بنابراین شعار سال ۲۰۲۳ را با موضوع گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب کرده است.

رئیس دانشکده گردشگری گفت:امیدواریم این سمپوزیوم بتواند ما را نسبت به موضوعات مهمی همچون گردشگری و سرمایه گذاری سبز بیشتر آشنا کند.

درادامه دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از توجه به چنین موضوعی و برگزاری این سمپوزیوم علمی گفت: امیدوارم در آینده ای نزدیک این سمپوزیوم راه و مسیر خودش را بیابد و برای آینده گردشگری کشور مفید باشد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری سبز نقش مهمی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و ترویج توسعه پایدار دارد،همچنین این نوع سرمایه‌گذاری همچنین ظرفیت ایجاد مشاغل جدید، نوآوری و رشد اقتصادی در بلندمدت را به همراه دارد که با برگزاری چنین همایش های علمی و سمپوزیوم های علمی امیدواریم بتوانیم در راه اعتلای کشور گام برداریم .

در پایان این مراسم همچنین از دکتر ایرج افشاری سیستانی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛برگزاری نشست های علمی و تخصصی و کارگاه های علمی با حضور اساتید برجسته این حوزه ازدیگر برنامه های اولین روز سمپوزیوم گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز بود.

نخستین سمپوزیوم گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری و حمایت بنیاد توسعه کسب و کار و شتابدهنده فاخربوم 9و10مهرماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا