بهره برداری از 15 پروژه صنعتی در سفر هیئت دولت به فارس

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۵۲ نفر در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، حميدرضا ايزدي مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس بعد از ظهر امروز ۵ مهرماه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فارس كه با حضور دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید برگزار شد، گفت: در سفر امروز محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و هیات همراه به فارس، ۵ بنگاه اقتصادی مورد بازدید قرار گرفت.

او در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز و بالقوه استان فارس، گفت: فارس داراي ١٢٢ هزار كيلومتر مساحت و نزديك به ۵.۵ ميليون نفر جمعيت و ٣٧ شهرستان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس وجود يك پايانه صادراتي، نمايشگاه بين‌المللي، ٧ فرودگاه و … را از ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و تصریح کرد: فارس در بخش صنعت داراي ۵۱۵۸ جواز تاسيس است که در این خصوص توانسته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

ایزدی با اشاره به صدور ۴۰۷۱ فقره پروانه بهره‌برداری در فارس تصریح کرد: اگرچه فارس هم‌اینک راه صنعتي شدن خود را به درستي طي مي‌كند اما اگر بخواهیم به توسعه و رشد صنعتي برسيم، زمانبر است و نياز به حمايت و تسهيلات داريم.

او با تاکید بر این موضوع که يك شبه هيچ استاني صنعتي نمي‌شود، گفت: در حال حاضر دو طرح فولادي در دست فعاليت و چند طرح نیز در دست اجرا داريم.

ایزدی به وجود ٧١ شهرك و نواحي صنعتي، ۶ منطقه ويژه اقتصادي، پتروشيمي شیراز، فولاد پاساردگاد و …به ظرفيت‌هاي بزرگ صنعتی این استان اشاره کرد و از افتتاح دو طرح پايين دستي و كلاف‌هاي آلياژي با سرمايه گذاري ٤ هزار ميليارد توماني در فولاد پاساردگاد و فاز دوم کارخانه كربنات سدیم در سفر رئيس جمهور به فارس خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس به صدور ١٢٧٨ كارت بازرگاني و صادرات ٢ ميليارد و ٧٥٢ ميليون دلاری سال گذشته در استان اشاره کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه يكي از كارگروه‌هاي مهم كشور كه مصوبه مجلس را دارد، كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد است، افزود: سال گذشته مشکلات ۷۶۳ بنگاه اقتصادي در ۴۹ جلسه این کارگروه به بحث و بررسی گذاشته شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس از اجرایی شدن ۷۲ درصد مصوبات اين كارگروه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از فروردين سال گذشته كميته تخصصي ذيل كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد راه‌اندازی و هر هفته تشكيل جلسه می‌دهد.

ایزدی به ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي با توجه به اجراي مصوبات کارگروه متبوع در مباحث مالي، بانكي، تامين اجتماعي و …اشاره و اعلام کرد: سال گذشته ۳۰۷ مصوبه در حوزه بانك‌ها داشته‌ايم که به عنوان نمونه ۵۳ مصوبه از مجموع کل مصوبات مربوط به بانك ملي بوده که ۳۵ مصوبات آن اجرایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا