تخفیف 10 تا 30 درصدی واحدهای اقامتی در فارس به مناسبت هفته گردشگری

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اعمال تخفیف 10 تا 30 درصدی واحدهای اقامتی فارس طی هفته گردشگری که از پنجم تا یازدهم مهرماه می باشد، خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، امروز ۴ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: این برنامه ها باید به گونه ای اثرگذار و تمرینی برای طول سال باشد و با این رویکرد برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهیم کرد.

محسن نژاد با بیان اینکه شعار “سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز” به عنوان شعار امسال ایران در هفته گردشگری اعلام شده، افزود: هفته گردشگری، فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های طبیعی کمتر شناخته شده استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه پنجم مهرماه مصادف با روز جهانی جهانگردی، بازدید از تمامی جاذبه‌های تاریخی تحت نظارت این اداره کل رایگان است، خاطر نشان کرد: در راستای ترغیب سفر به استان در زمان های مختلفی در طول سال، نیز تخفیف های ۲۵ الی ۳۰ درصدی را برای بازدید از اماکن گردشگری استان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول از عملیات اجرایی ‌30 واحد اقامتگاه سنتی، هتل، هتل آپارتمان، بوتیک هتل و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در فارس خبر داد و گفت: 11 واحد از مجموع این واحدها در هفته گردشگری به بهره‌برداری می‌رسند.

او به غبارروبی قبور مطهر شهدا، راه‌اندازی دومین انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور در فارس، حضور فعالان گردشگری در 10 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش جهت معرفی اماکن گردشگری، برگزاری دومین میز ملی گردشگری خوراک، اجرای تور ویژه دانشجویان رشته‌های هتلداری و گردشگری، برگزاری تورهای شهروندی و برگزاری تورهای طبیعت گردی با شعار سازمان جهانی جهانگردی مبنی بر حفظ محیط زیست و محیط طبیعی به عنوان برنامه‌های شاخص هفته گردشگری اشاره کرد.

محسن نژاد همچنین، برگزاری سمینار مجازی توسعه پایدار گردشگری بر اساس رهبری در حوزه انرژی و زیست محیطی، تور تخصصی ویژه سالمندان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری سمینار حضوری در خصوص فرهنگ غذا و سفره ایرانی، برگزاری سمینار اقامتگاههای بومگردی و رونمایی از کتاب بازارچه محلی شیراز با همکاری شهرداری این کلانشهر را از دیگر برنامه های هفته گردشگری برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا