پیام رییس دانشگاه علم و فرهنگ به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، متن پیام به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

اعضای محترم خانواده بزرگ دانشگاه علم و فرهنگ 

فرا رسیدن سال جدید تحصیلی را به همه اعضای محترم، دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیأت علمی، تبریک می‌گویم و آرزو دارم سالی همراه با موفقیت و سربلندی برای شما و دانشگاه پیش رو باشد.

امسال سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه علم و فرهنگ است. از تمامی کسانی که همت کردند تا دانشگاه در طول سال‌های عمر خود، همواره مسیر رو به رشدی را داشته باشد، سپاسگزارم و قدردان زحمات همه آنها هستم. 

در طول این سال‌ها تعداد زیادی دانش‌آموخته از دانشگاه وارد محیط جامعه شده‌اند و دانشگاه به این مفتخر است که گروه کثیری از این عزیزان، در حال حاضر، در جایگاه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، در حال خدمت به ایران عزیز هستند. 

یکی از اقدامات بزرگ که در سال‌های اخیر رنگ و بوی متفاوتی داشته، ایجاد بستر مناسب برای توانمندسازی دانشجویان جهت ورود به فضای کسب و کار بوده است. اقداماتی مانند راه‌اندازی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان یک پارک در گستره ملی با موضوعی منحصر به فرد یا تاسیس بنیاد توسعه کسب و کار جهت گسترش زمینه خلاقیت و نوآوری دانشجویان باعث شده است، دانشگاه به عنوان یک دانشگاه کارآفرین شناخته شود.

استفاده از ظرفیت این ساختارها و ایجاد پیوند مناسب بین دانشگاه و آنها، از جمله راهبردهای مدیریت دانشگاه در سال جدید خواهد بود تا بتوان خدمات بهتری را به دانشجویان و اعضای محترم هیات علمی ارائه نمود.

از طرفی ارتباط با پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی مانند پژوهشگاه رویان و تلاش اعضای محترم هیات علمی باعث شده است دانشگاه علم و فرهنگ در سال‌های اخیر در برخی شاخص‌ها مانند شاخص نوآوری (براساس رتبه‌بندی سایمگو) سرآمد دانشگاه‌های ایران باشد. 

یکی از برنامه‌های دانشگاه در سال جاری، توسعه ارتباط با ساختارهای علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی می‌باشد تا امکان این باشد که از این مسیر، توسعه تحصیلات تکمیلی را برنامه‌ریزی نمود. 

علاوه‌بر این بازنگری در نظام‌های جاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در جهت توسعه‌ی کیفی دانشگاه مد نظر می‌باشد تا بتوان خدمت شایسته‌ای را به فرزندان این مرز و بوم ارائه نمود.

گسترش ارتباط با دانشجویان محترم جهت ایفای نقش در تصمیم‌سازی، ایجاد بستر پرنشاط برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویی و بازآفرینی فضای آموزشی پژوهشی دانشگاه جهت اجرای مدل مفهومی دانشگاه کارآفرین از جمله برنامه‌های دیگر دانشگاه در سال جاری خواهد بود.

در پایان ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، و پاسداشت یاد ‌و خاطره شهیدان به خصوص شهدای گرانقدر جهاد دانشگاهی، همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام مبارک ماه ربیع‌الاول، را به فال نیک گرفته و آرزو دارم سالی سرشار از برکت و سلامتی برای همه اعضای محترم خانواده دانشگاه علم و فرهنگ در پیش باشد.

*مهدی باصولی – رییس دانشگاه علم و فرهنگ

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا