موفقیت محققان دانشگاه آزاد اصفهان در تولید نانورس

پیام نجفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از چهار سال قبل تحقیق در زمینه تولید نانو رس در دانشگاه آغاز شده بود، اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌هایی همچون ایجاد رطوبت و احیای ساختمان خاک به نانو رس توجه ویژه کردیم و این محصول را از وجوه مختلف مورد بررسی قرار دادیم. در آزمایشگاه‌ها مورد آزمایش و سپس در فضای بیرون بر روی آن کار کردیم پس از آن در شرق اصفهان بر حدود 40 هکتار پایلوت خود را اجرا کردیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: این طرح مورد توجه مقامات استانی و کشوری قرار گرفت و خوشبختانه استقبال خوبی از آن شد.

نجفی در مورد ویژگی‌های متمایزکننده نانو رس اضافه کرد: این محصول مشکلات زیست محیطی مالچ پاشی را ندارد و مشکلی برای محیط‌زیست ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این با قیمت مناسبی که تقریباً برابر با قیمت مالچ است، عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: اعلام آمادگی کردیم که برای هزار هکتار از نانو رس استفاده کنیم و به سمت تولید انبوه می‌رویم. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح می‌تواند بسیاری از مشکلات استان و کشور را رفع کند. امیدوارم با تخصیص اعتبارات بیشتر و حمایت‌های قوی‌تر از این محصول شاهد رشد و فراگیر شدن آن باشیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا