نخستین ساکنان قاره اقیانوسیه، چه زمانی وارد آن شده اند؟

تیمی از پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ در حال بررسی این موضوع هستند که نخستین ساکنان استرالیا، چگونه و چه زمانی به این منطقه وارد شده اند.

به اعتقاد این تیم پژوهشی، ساکنان بومی استرالیا و پاپوا احتمالا قدیمی ترین افرادی در سراسر جهان محسوب می شوند که برای این مدت طولانی در سرزمین خود باقی مانده اند. در این مطالعات همچنین مشخص شد که در حدود چهار درصد از ژنوم موجود در ساکنان بومی استرالیا دارای منشا ناشناخته انسانی است.

این تیم تحقیقاتی به سرپرستی اسکه ویلرسلف که از دانشمندان شناخته شده در زمینه فرگشت ژنتیکی است، در حال آنالیز و تجزیه و تحلیل ژنتیکی هشتاد و سه نفر از ساکنان استرالیا و بیست و پنج نفر از ساکنان پاپوا هستند. در این مطالعات مشخص شد که اجداد این گروه های جمعیتی در حدود 50 هزار سال پیش برای نخستین بار به سرزمین های فوق الذکر وارد شده اند.

به اعتقاد این تیم پژوهشی، ساکنان بومی استرالیا و پاپوا احتمالا قدیمی ترین افرادی در سراسر جهان محسوب می شوند که برای این مدت طولانی در سرزمین خود باقی مانده اند.   

در این مطالعات همچنین مشخص شد که در حدود چهار درصد از ژنوم موجود در ساکنان بومی استرالیا دارای منشا ناشناخته انسانی است. اسکه ویلرسلف در ادامه توضیحات خود افزود: بومیان استرالیا برای مدت زمانی طولانی به صورت ایزوله و بدون تماس با سایر انسان ها در این منطقه زندگی کرده اند و احتمالا در حدود 4 هزار سال پیش و مقارن با همان زمانی که زبان فعلی این افراد که با آن تکلم می کنند در این مناطق رایج شد، ارتباط آن ها با سایر جمعیت های انسانی به صورت محدودی آغاز شده است. شما می توانید به خوبی شاهد مهاجرت و حرکت اقوامی باشید که در این سرزمین مهاجرت کرده و ردپای خود را در آن باقی گذاشته اند. این موضوع دقیقا مقارن با زمانی است که زبان جدید در این مناطق رایج شده است.

منبع: archaeology

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا