حمایت ورزش همگانی فارس از کودکان اتیسم

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی منظم و دوره ای با رویکرد ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایتی ویژه کودکان اتیسم خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در کشور به همت کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس و با همکاری موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز، ایستگاه اتیسم در همایش ها، پیاده روی ها و اجتماع های ورزشی راه اندازی شده است.

او اهمیت فعالیت بدنی در افزایش آمادگی جسمانی، مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: از آنجا که کودکان مبتلا به اوتیسم از لحاظ اعتماد به نفس و روابط اجتماعی دچار مشکل هستند، ورزش میتواند در رفع بخشی از مشکلات و ضعف این کودکان، مفید واقع شود.

جعفری؛ جشنواره آب بازی، ورزش و کاردستی را که ویژه افراد مبتلا به اتیسم، سندروم داون و یا کم‌توان ذهنی انجام شده را بخشی از این برنامه ها دانست.

او اقدامات اینچنینی را علاوه بر اهمیتی که در افزایش شادی و نشاط، توانمند‌سازی، ترویج و تقویت فرهنگ تعامل اجتماعی این افراد دارند، در تبیین آگاهی عمومی مردم و تعمیق درک صحیح آنان نسبت به نیازها و توانایی‌های افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم، سندروم داون و کم‌توان ذهنی، مفید و لازم دانست.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس در ادامه با بیان اینکه ترویج ورزش و هنر و ایجاد علاقه به آن باعث می‌شود که این افراد، فعالیت‌های سالم و سازنده‌تری را در زندگی‌ دنبال کنند، تصریح کرد: این جشنواره ها نه تنها برای این گروه هدف، بلکه برای تمامی اعضای جامعه، یک فرصت جهت ارتقاء تفهیم و تعامل اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط و ترویج مهارت‌های ورزشی و هنری است.

محمد نظری سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس نیز گفت: این کمیته از ابتدای سال جاری با اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی جهت هم افزایی خانواده ها و ورزش همگانی، برنامه هایی بصورت پیوسته و ماهانه برگزار می کند.

نظری با بیان اینکه اهمیت اجرای برنامه های ویژه کودکان اتیسم زمانی خود را نشان می دهد که خانواده ها بتوانند ساعتی را در کنار آنان به ورزش و تحرک بپردازند، اضافه کرد: این کمیته در نظر دارد با حمایت خانواده های اتیسم، گام های بلندی را جهت ارتقا و سلامت کودکان مبتلا به اتیسم بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا