روش های درمانی آلزایمر نیازمند بازنگری است

بر اساس اعلام مرکز بین المللی آلزایمر، در حال حاضر حدود 46 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. در حقیقت آلزایمر را می توان شناخته شده ترین نوع بیماری dementia یا زوال عقل دانست که متاسفانه علی رغم افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، هنوز هیچ روش درمانی قطعی برای این عارضه ارائه نشده و روش های فعلی که از سوی پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کلی بی تاثیر بوده یا تاثیرات بسیار کمی در بازیابی توان ذهنی بیماران مبتلا به آلزایمر دارد.

در حال حاضر بودجه ای که در سراسر جهان صرف پژوهش های مرتبط با سرطان می شود، بیش از ده برابر بودجه پژوهشی اختصاص داده شده به آلزایمر و بیماری های مشابه آن است.

در همین رابطه دکتر سونیلا تاتا مدیر موسسه پژوهشی ISCR اعلام کرد: عوامل متعددی در ظهور و بروز آلزایمر دخیل بوده و این بیماری هزینه های سنگینی در زمینه اجتماعی و اقتصادی جوامع امروزی دارد. از سوی دیگر همزمان با روند پیر شدن جوامع ؛ این مساله بسیار با اهمیت است که بتوانیم یک روش درمانی موثر و قطعی برای مقابله با این بیماری اتخاذ کنیم.   

از سوی دیگر مرکز پژوهش های آلزایمر در بریتانیا نیز اعلام کرد: در سال های گذشته درک ما از بیماری آلزایمر پیشرفت زیادی داشته است اما هنوز برای امیدوار بودن به ارائه یک روش درمانی قاطع در این زمینه، راهی طولانی در پیش داریم.

به اعتقاد کارشناسان، پژوهش های مرتبط با بیماری های حوزه زوال عقل از جمله آلزایمر با کمبود شدید بودجه رو به رو بوده و زمانی که میزان بودجه اختصاص داده شده به این حوزه را با سایر حوزه ها مقایسه می کنیم بیشتر به عمق مساله فوق پی برده و به نظر می رسد برای ایجاد اقدامی موثر در زمینه پیشرفت روش های درمانی ارائه شده جهت الزایمر، باید این بودجه افزایش پیدا کند. برای مثال در حال حاضر بودجه ای که در سراسر جهان صرف پژوهش های مرتبط با سرطان می شود، بیش از ده برابر بودجه پژوهشی اختصاص داده شده به آلزایمر و بیماری های مشابه آن است.

در همین زمینه دکتر شامشر دو اودی مدیر دانشکده اعصاب و روان و موسسه پژوهشی فورتیس در شهر گورگائون هندوستان نیز اعلام کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در درمان آلزایمر، نوع نگرش اجتماعی نسبت به این بیماری است. بسیاری از مردم این بیماری را به عنوان جزئی از فرایند پیری پذیرفته اند و گروه بسیاری نیز از صحبت کردن در رابطه با این بیماری ابا داشته و شرم می کنند.

به اعتقاد پژوهشگران، نیاز مبرمی در حوزه ارائه بحث و تبادل نظر و گفتگو در زمینه بیماری آلزایمر وجود داشته و ما باید از ظرفیت کل سیستم موجود در این زمینه استفاده کنیم. روند تحقیقات در زمینه درمان آلزایمر باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

منبع: thehealth

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا