افتتاح بزرگترین بانک ژنتیک آسیا در چین

یکی از بزرگترین نمونه های بانک های ژنتیکی در قاره آسیا و جهان، بانک ژنتیکی ملی کشور پر جمعیت چین است. این بانک ژنتیکی که با عنوان national gene bank شناخته می شود در شهر شن ژن واقع در استان گوانگ دونگ در جنوب کشور چین ساخته شده است.  بر اساس  اطلاعات منتشر شده در این رابطه،  بانک ژنتیکی بزرگ چین تنها مختص به نگهداری نمونه های ژنتیکی انسانی نبوده و در این مرکز تلاش می شود تا نمونه های ژنتیکی منحصر به فردی از تمامی گونه های مختلف حیات گیاهی و جانوری در کره زمین جمع آوری شود. 

در این بانک ژنتیکی، از جدید ترین و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا استفاده شده و پیش بینی می شود این مرکز به زودی به یکی از مراکز اصلی انجام پژوهش های حوزه ژنتیک در جهان تبدیل شود.

عملیات طراحی و ساخت این بانک ژنتیکی توسط مرکز بزرگ پژوهش های ژنتیکی چین با نام اختصاری BGI انجام شده و ساختمان آن دارای سطح بسیار بالائی از استاندارد های امنیتی بوده و در برابر هر گونه  آسیب احتمالی؛ مقاوم است. در این بانک ژنتیکی، از جدید ترین و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا استفاده شده و پیش بینی می شود این مرکز به زودی به یکی از مراکز اصلی انجام پژوهش های حوزه ژنتیک در جهان تبدیل شود. یکی از تجهیزات پیش رفته به کار رفته در این بانک ژنتیکی، سیستم توالی سنج فوق مدرن با نام Revolocity super sequencer است. در این مرکز بیش از پانصد دستگاه توالی سنج فوق مدرن وجود دارد.

در حال حاضر مدیریت این بانک ژنتیکی بر عهده می یونگ هون از دانشمندان مشهور کشور چین در حوزه ژنتیک قرار دارد. گفتنی است در این بانک ژنتیکی بیش از ده میلیون نمونه ژنتیکی – بیولوژیکی وجود دارد .

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا