ارتقاي سطح ايمن سازي و افزايش ظرفيت تردد مسير دسترسي شهرک صنعتی بزرگ شیراز

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از آغاز عمليات اجرايي طرح تعريض، بهسازي و آسفالت جاده دسترس شهرك صنعتي بزرگ شيراز خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، سيد مصطفي هاشمي امروز 22 شهریورماه در در بازديد از اين پروژه و جلسه با مشاور، پيمانكار و ناظران طرح با تاكيد بر در نظر گرفتن الزامات ايمني و ارتقاي كيفيت در عمليات اجرايي گفت: اين طرح با توجه به فرسایش آسفالت بخشي از مسير و وجود ترافیک در برخی ساعت ها و با هدف پیشگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و تسهيل و روان سازي عبور و مرور و ترافيك و افزايش ظرفيت خودروهاي عبوري در اين جاده به طول 3.5 كيلومتر و با اعتباري افزون بر 20 ميليارد تومان در دستور كار قرار گرفت.

او با اشاره به اينكه با توجه به استقرار طیف زیادی از صنایع مستقر در استان و نیز وجود واحدهای انبار ،توزیع و ذخیره مواد و غذایی و دارویی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز ،مسیر ورودی این شهرک صنعتی بعنوان شریان اصلی ارتباطی این شهرک صنعتی محسوب می شود و لزوم ساماندهی و رفع نواقص آن بعنوان یک اولویت ویژه مطرح شد، گفت: اجراي اين طرح بر اساس مراحل مطالعاتي و بررسي هاي ميداني توسط مهندسين مشاور طرح ريزي شده و تعريض مسير و ايجاد باند اضطراري از ويژگي هاي اجراي طرح است .

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: بر اين اساس حدود 1.8متر از هر سمت جاده كه در مجموع معادل 11هزار و 900متر مربع است به مساحت هر دو باند رفت و برگشت مسير افزوده مي شود.

هاشمي با بيان اينكه تقويت آسفالت با استفاده از روش ژئوگرید آسفالتی براي نخستين بار در سطح شهرك هاي صنعتي استان در اين طرح استفاده مي شود، گفت: در روش ژئوگرید آسفالتی از الیاف شیشه یا پلی‌استر با پوشش پلیمر قیری استفاده می‌شود كه این روش مزايايي نظير تقویت و افزایش طول عمر روکش آسفالتی و كاهش مدت زمان اجراي پروژه را در بردارد.

او با بيان اينكه در اين پروژه در سطح 75هزار متر مربع عمليات آسفالت توپكا انجام مي شود یادآور شد: علاوه برآن در بخشي از دو سمت محور لاين رفت و برگشت كه جهت تعريض در نظر گرفته شده عمليات بتن ريزي انجام خواهد شد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به اهميت سرعت در انجام كار گفت: به منظور جلوگيري از ترافيك و اختلال در عبور و مرور وسايل نقليه و خودروها در اين مسير ، برنامه ريزي به نحوي انجام شده كه عمليات اجرايي در ساعت هاي كم تردد و نيز در شيفت شب انجام شود.

هاشمي خاطر نشان کرد: اين پروژه در راستاي اجراي طرح تحول زيرساخت ها و نهضت آسفالت در شهرك صنعتي بزرگ شيراز بعنوان مهمترين قطب توليدي و صنعت و اشتغال استان اجرا مي شود.

او با اشاره به اهميت ويژه و راهبردي شهرك صنعتي بزرگ شيراز بعنوان بزرگترين شهرك صنعتي جنوب كشور و يكي از سه شهرك صنعتي بزرگ كشور، گفت: با توجه به استقرار بيش از 55 درصد از واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي استان در اين شهرك صنعتي، رفع مشكلات آن در اولويت قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در شهرک صنعتی بزرگ شیراز تاکنون افزون بر 4680 قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است و 2300 واحد با اشتغال 25 هزار نفر در مرحله بهره برداري قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا