اتحاد غول های فناوری برای کمک به آوارگان

شرکت های گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و دیگر غول های بزرگ فناوری برای کمک به پناهجویان سراسر جهان همکاری هایی را با دولت آمریکا آغاز کرده اند. این کمپانی ها در واقع همگی از جمله شرکت های خصوصی ای بوده اند که درخواست کمک رییس جمهور ایالات متحده را برای کمک در ماه ژوئن پذیرفتند.

هم اکنون مدیریت این همکاری به انتشار لیست کاملی از شرکت کنندگان پرداخته و همچنین توضیح کوتاهی نیز در زمینه کارهای انجام شده توسط آنها ارائه کرده است.

هم اکنون مدیریت این همکاری به انتشار لیست کاملی از شرکت کنندگان پرداخته و همچنین توضیح کوتاهی نیز در زمینه کارهای انجام شده توسط آنها ارائه کرده است. گوگل در این میان وعده داده است که مهارت های فنی خود را در اختیار سازمان های غیر دولتی فعال در زمینه ارائه خدمات تحصیلی رایگان به 10 هزار کودک پناهجوی لبنانی قرار دهد. علاوه بر این کمپانی یاد شده 5.3 میلیون دلار از ارزش کروم بوک های خود را نیز در ابتدای سال به پناهجویان اروپایی اهدا کرده است.

در این میان فیس بوک برنامه دارد تا برای 35 منطقه برای پناهجویان وای فای رایگان فراهم کند و همین طور نیز در ادامه کار خود با سازمان ملل دسترسی رایگان به اینترنت را برای پناهجویان داخل کمپ در راس کار خود قرار داده است. علاوه بر این، کمپانی یاد شده از وب سایت خود برای دریافت کمک نقدی برای آنها و همچنین اهدا کمک های مالی به سازمان های غیردولتی برطرف کننده نیاز این پناهجویان استفاده خواهد کرد.

کمپانی مایکروسافت نیز قصد دارد تا برای فراهم سازی دسترسی فراتر به تعلیم و تحصیلات با سازمان های غیر دولتی مرتبط همکاری داشته و همچنین با ساخت یک قطب نوآوری به توسعه مهارت های فناورانه و کارآفرینانه پناهجویان بپردازد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا