رپورتاژ آگهی؛
چگونه بلیط ارزان هواپیما بگیریم؟

خرید بلیط ارزان هواپیما چگونه امکان‌پذیر است؟ با توجه به اینکه سفرهای هوایی نسبت به دیگر راه‌های مسافرت، هزینه بیشتری برای مسافران به‌دنبال دارند؛ افراد معمولا به‌دنبال راه‌کارهایی هستند که از طریق آنها بتوان هزینه سفر را تا حد زیادی کاهش داد.

در این مطلب قصد داریم روش‌های مختلف و راه‌کارهای مهمی که می‌توانند در کاهش هزینه‌های سفر هوایی تاثیر داشته باشند را بررسی کنیم. اگر شما نیز دغدغه هزینه بالای بلیط هواپیما را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

زمان مناسب خرید بلیط هواپیما را بشناسید

آگاهی از زمان مناسب برای رزرو پرواز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت بلیط هواپیما داشته باشد. اینکه بدانید خرید بلیط در کدام زمان هزینه کمتری برای شما به‌همراه دارد؛ می‌تواند به اقتصادی‌تر شدن سفر کمک کند.

این زمان می‌تواند شامل روز هفته یا حتی فصل مسافرت باشد. در برخی روزهای هفته تقاضا برای رزرو بلیط بیشتر از باقی زمان‌ها است. همچنین افراد معمولا برای سفر به شهرهای مختلف آب‌وهوای آن شهر را بررسی می‌کنند. پس می‌بینیم میزان تقاضا در هر روز یا هر فصل می‌تواند متفاوت باشد و قیمت بلیط نیز به‌ طبع آن افزایش یا کاهش می‌یابد.

عجولانه بلیط رزرو نکنید

رزرو سفرهای مختلف مانند خرید بلیط هواپیما اهواز تهران در شروع پیش‌فروش، معمولا باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد. با خرید عجولانه، احتمالا باید مبلغ بیشتری نسبت به هزینه این بلیط در روزهای باقی‌مانده تا سفر پرداخت کنید.

 البته این موضوع برای سفر در زمان‌های خاص و مناسبت‌ها صدق نمی‌کند. به‌طور کلی باید گفت قیمت بلیط برای روزهای معمولی سال، بین 30 تا 35 روز مانده به پرواز، از کمترین هزینه نسبت به روزهای اول و آخر فروش برخوردار است.

قید سفر در مناسبت‌های خاص را بزنید

با شروع تعطیلات، افراد بسیاری برای بهره‌مندی از این زمان اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنند. به همین دلیل نیز سفر در روزهای خاص و مناسبت‌های تعطیل همواره با افزایش قیمت بلیط هواپیما روبه‌رو است.

اگر دغدغه‌ای برای اخذ مرخصی و موقعیت شغلی خود ندارید؛ بهتر است بلیط هواپیما را برای روزهای قبل یا بعد از تعطیلات رزرو کنید. با این کار هزینه‌های پرداختی تا حد زیادی کاهش می‌یابند.

اواسط هفته یا ماه بهترین زمان برای خرید بلیط

با توجه به اینکه بیشترین تقاضا برای سفرهای هوایی در اوایل یا اواخر هر ماه و هفته است؛ قیمت بلیط در این زمان نسبت به اواسط ماه و هفته بیشتر خواهد بود. پس برای کاهش هزینه‌های سفر و پایین بودن قیمت بلیط هواپیما، این مسئله را در نظر بگیرید و سپس برای رزرو اقدام  کنید.

استفاده از بلیط لحظه‌آخری

درصورت تکمیل نشدن پرواز یا کنسلی، معمولا شرکت هواپیمایی بلیط‌های خود را به‌صورت لحظه‌آخری و با کمترین قیمت عرضه می‌کند. پس اگر اهل برنامه‌ریزی خاصی نیستید یا چمدان شما از قبل بسته‌شده، می‌توانید با خرید بلیط لحظه ‌آخری در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید.

البته توجه داشته باشید که بلیط لحظه‌ آخری در زمان‌های خاص و روزهایی که تقاضا برای سفر هوایی زیاد است؛ احتمالا با قیمت بالایی عرضه شود. پس این راه‌کار فقط مناسب روزهای خلوت است.

قیمت بلیط هواپیما چارتری را بررسی کنید

بلیط‌های سیستمی و چارتری معمولا تفاوت قیمت زیادی دارند. به همین دلیل نیز پیش از سفر بهتر است از قیمت بلیط‌های چارتر اطلاع یابید و با توجه به نرخ هر کدام، گزینه ارزان‌تر را رزرو کنید.

توجه داشته باشید که بلیط‌های چارتر معمولا از قیمت کمتری برخوردار هستند مگر در زمان‌هایی که تقاضا برای خرید آنها افزایش یابد. همچنین احتمال کنسلی این نوع بلیط کمتر است.

توجه به قیمت بلیط در ایرلاین‌های مختلف

‌با توجه به اینکه ایرلاین‌های مختلفی در کشور فعال‌اند و هر کدام نرخ متفاوتی برای سفرهای خود در نظر می‌گیرند، برای خرید بلیط ارزان هواپیما، پیش از سفر باید نرخ‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف را بررسی کرده و مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

سفر به شهرهای خاص را انتخاب نکنید

در روزهای تعطیل معمولا شهرهای خاصی از کشور بیش از سایرین شلوغ می‌شوند. برای مثال؛ ایام شهادت امام رضا یا تولد حضرت، مشهد مقصد بسیاری از زائران خواهد بود. پس اگر قصد سفر به مشهد در این روزهای خاص را دارید؛ باید هزینه زیادی برای تهیه بلیط پرداخت کنید.

این موضوع برای شهرهای بزرگی که از منابع و جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردارند نیز صدق می‌کند. پس برای داشتن سفری ارزان در ایام تعطیلی بهتر است شهرهای کوچک‌تر را انتخاب کنید.

انتخاب مجموعه‌ای مناسب برای رزرو بلیط

امروزه اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید بلیط مورد نظر خود به مقصدهای مختلف مانند بلیط هواپیما اهواز تهران را با قیمت‌های متفاوت خریداری کنید. این تفاوت قیمت را با کمی بررسی و مقایسه متوجه خواهید شد.

با این حساب انتخاب سایت یا اپلیکیشن رزرو بلیط نیز در کنار تمامی موارد گفته‌شده می‌تواند روی قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. برای رزرو بلیط هواپیما در کمترین قیمت می‌توانید از مجموعه اسنپ تریپ کمک بگیرید.

جمع‌بندی

از چه راه‌هایی می‌توان بلیط ارزان هواپیما تهیه کرد؟ عوامل مختلفی وجود دارد که روی قیمت نهایی بلیط تاثیر می‌گذارند. آشنایی با این موارد و در نظر گرفتن آنها، باعث می‌شود تا هزینه‌های رزرو بلیط و در نهایت سفر را تا حد زیادی کاهش دهید.

از این موارد می‌توان به زمان سفر، توجه به نرخ بلیط در ایرلاین‌های مختلف، عدم مسافرت در روزهای خاص و مناسبت‌ها به شهرهای بزرگ، انتخاب اواسط هفته یا ماه برای سفر، رزرو بلیط چارتر و خرید بلیط لحظه آخری اشاره کرد.

سوالات متداول

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه موقع است؟

برای شهرهای گرمسیر ارزان‌ترین بلیط‌ها در نیمه اول سال به‌جز تعطیلات نوروز عرضه می‌شوند. در زمستان نیز می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را برای شهرهای سردسیر تهیه کنید.

آیا بلیط چارتری همیشه ارزان‌تر است؟

خیر؛ در زمان‌هایی که تقاضای رزرو بلیط چارتر زیاد شود، احتمال اینکه شرکت چارترکننده هزینه آن را افزایش دهد؛ زیاد است. پس بررسی و مقایسه قیمت‌ها را از یاد نبرید.

چگونه می‌توان ارزان‌ترین بلیط هواپیما را رزرو کرد؟

 در کنار توجه به زمان رزرو بلیط، باید به مجموعه‌ای که آن را عرضه می‌کند نیز توجه کنید. لازم است بدانید بلیط هواپیما در سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ نسبت به دیگر مجموعه‌های فعال در این زمینه با قیمت کمتری عرضه می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا