ایستگاه بین المللی فضایی سه و نیم کیلومتر جا به جا شد

آژانس فضایی روسیه گزارش داد: مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی قبل از عملیات پرتاب فضاپیمای سایوز ام‌ اس-24 و بازگشت فضاپیمای سایوز ام ‌اس -23  به زمین نیاز به تغییر داشته و به همین دلیل این ایستگاه با شرایط بالستیک مورد نظر تنظیم شده است. در این عملیات شاهد جا به جایی سه و نیم کیلومتری ایستگاه فضایی بودیم.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: امروز جمعه، مدار ایستگاه فضایی بین المللی برای اطمینان از پرتاب فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام اس 24 و فرود سایوز ام اس 23 تنظیم شده و مکان استقرار این ایستگاه جا به جا شد.

در این گزارش همچنین عنوان شده است میانگین ارتفاع مدار ایستگاه سه و نیم کیلومتر افزایش یافته و به فاصله ۴۱۹ کیلومتر و ۲۴۰ متری از سطح زمین رسید. این مانور با استفاده از موتورهای کشتی باری Progress MS-24 انجام شده و طی این عملیات مهم، موتورهای این فضاپیما که در حال حاضر به ایستگاه فضایی متصل است راسس ساعت ۹ و ۵۲ دقیقه شب گذشته به وقت مسکو روشن شدند و حدود بیست و دو دقیقه طول کشید تا ایستگاه فضایی در محل استقرار جدید خود قرار گیرد.

در حال حاضر سرگئی پروکوپیف، کنستانتین بوریسف و دیمیتری پتلین فضانوردان آژانس فضایی روسیه به همراه فرانک روبیو و یاسمین مقبلی  فضانوردان ناسا و فضانورد دانمارکی آندریاس موگنسن و فضانورد آژانس فضایی ژاپن، ساتوشی فوروکاوا در ایستگاه فضایی حضور دارند.

به گزارش سیناپرس، عملیات جا به جایی ایستگاه فضایی امری متداول بوده و معمولا برای پهلوگیری فضاپیماهای ترابری و سرنشین دار مختلف انجام شده و گاهی نیز ایستگاه فضایی برای اجتناب از برخورد با سایر اجرام فضایی و زباله های موجود در مدار زمین، محل خود را تغییر می دهد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا