آمبولانس های اورژانس کارایی ندارند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر فرسودگی ناوگان آمبولانس اورژانس کشور یکی از مشکلات اورژانس بوده و در پنج سال گذشته هیچ آمبولانسی وارد ناوگان سازمان اورژانس کشور نشده و آمبولانس‌های این سازمان تقریبا کارآیی خود را از دست داده اند.

جعفر میعادی‌فر که به منظور افتتاح پنج  پروژه حوزه دانشکده علوم پزشکی به اسدآباد سفر کرده بود، افزود: در این رابطه ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس بالای ۱۵ سال عمر مفید دارند که هزینه کردن برای آنها اتلاف منابع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور ۳۲۰۰ پایگاه امداد شهری و جاده‌ای برای ارائه خدمات به مردم در  اقصی نقاط کشور در حال فعالیت هستند.

میعادی فر اضافه کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با تلاش دولت و مجلس اعتبار خوبی برای تأمین آمبولانس گذاشته شده و در برنامه هفتم توسعه هم اعتبار خوبی را کمیسیون تلفیق مصوب کرده که امیدواریم در صحن مجلس هم اتفاق بیفتد و روند تأمین اعتبار آمبولانس و تجهیزات پزشکی به‌روز برای سازمان وجود داشته باشد.

وی در ادامه از اختصاص ۳۵۰۰  میلیارد تومان اعتبار برای خرید آمبولانس در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید برای مناقصه گذاشته و برنده شده و هفته گذشته ثبت سفارش صورت گرفته که با حل شدن مشکل ارزی آن این آمبولانس‌ها تحویل داده خواهند شد.

میعادی‌فر ادامه داد: در برنامه امسال ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس پیش بینی کردیم که بخشی از  این آمبولانس‌ها برای بیمارستان ها و بخش بیشتر برای فوریت‌های پزشکی سطح کشور با توجه به تراکنش آنها توزیع شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در استخدام مهرماه سال جاری ۳۵۰۰ نفر وارد مجموعه سازمان اورژانس در سراسر کشور  خواهند شد که یکی از کارهای مهم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش در حال گرفتن دانشجو در ۹۰ محل رشته فوریت‌های پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستیم، افزود: در یکی دو سال گذشته دانشگاه تیپ یک هم دانشجوی رشته فوریت‌های پزشکی می‌گیرد که این امر موجب آن خواهد بود افراد تیزهوش متعددی وارد مجموعه سازمان اورژانس کشور شوند.

میعادی‌فر ادامه داد: اعتقاد ما این است که دانشجویان فوریت‌های پزشکی بومی باشند و از جای دیگر نیازهای استان و شهرستان تأمین نشود و با جدیت پیگیر این امر مهم هستیم.

انتظار است دانشکده علوم پزشکی شهرستان تلاش پیگیری لازم را داشته باشد ضمن اینکه ما نیز در دریافت مجوز رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی این دانشکده کمک خواهیم کرد.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا