برگزاری جایزه نکست با هدف توجه به آینده دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری برگزاری رویداد جایزه «نکست» را با هدف توجه به آینده شرکت‌ها از طریق ابزارهای مالی دانست و ابراز امیدواری کرد که به همت جریان‌سازی رسانه‌ای جایزه «نکست» بتواند مشابه رویداد جایزه مصطفی(ص) در سطح بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش سیناپرس؛ دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه)، شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از بزرگترین افتخارات کشور دانست و افزود: این شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که تلاش‌های‌ زیادی انجام داده‌اند، اما این تلاش‌ها کمتر لمس می‌شوند، در حالی که  این شرکت‌ها با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود دارد، در آزمایشگاه و شرکت‌ها با تولید داروهای مورد نیاز کشور فضا را طوری رقم زدند که تحریم‌ها خیلی احساس نشود.

وی با بیان اینکه امروز امنیت خوبی در  حوزه دارو ایجاد شده است، اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی در معاونت علمی در این دوره، توازن و تناسب حمایت‌های معاونت علمی است. همه برنامه‌های معاونت علمی از جمله رویانو، نکست، برنامه‌های معاونت در حوزه تعاملات خارجی و نظام جدید ارزیابی یک هدف اصلی دارند و آن حمایت متوازن از زیست‌بوم دانش‌بنیان است.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این حمایت‌ها در دو زاویه ابعاد و اندازه شرکت‌ها و زاویه زمان اعمال می‌شود، ادامه داد: شرکت‌ها به سه دسته نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند. در بعد زمانی، در زمان گذشته شامل حمایت‌هایی که تا امروز ارائه شده است و این‌که شرکت‌ها با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اند، در زمان حال نیز توجه به این است که شرکت‌ها امروز در چه وضعی قرار دارند و اینکه چه تسهیلات و چه امکاناتی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص بدهیم تا این شرکت‌ها رشد کنند.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما نباید از آینده شرکت‌ها غافل شویم، اضافه کرد: اگر به آینده شرکت‌ها توجه نشود، آیندگان قضاوت خوبی از ما نخواهند داشت و این فلسفه رشد پایدار و مداوم و پویای شرکت‌ها است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: امروز شاهد تلاش‌هایی هستیم که از ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته آغاز شده و امروز به ثمره رسیده است. امروز اگر کشوری می‌خواهیم که در علم و فناوری الگو باشد و فناوری در زندگی مردم نفوذ کند، باید به فکر آینده بود و از آن غافل نشد. 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به برگزاری رویداد جایزه ملی فناوری «نکست»، هدف از برگزاری آن را نگرش بلندنظرانه به آینده شرکت‌ها دانست و یادآور شد: ما وظیفه داریم در قالب برنامه های ملی، ارائه ابزارهای ارزشمند را برنامه‌ریزی کنیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: سرمایه‌گذاری برای آینده همیشه همراه خطر و ریسک است و برنامه «نکست» به دنبال این است که شرکت‌های پیشران با کمک هزینه‌های پژوهانه معاونت علمی، به محصول چند سال آینده خود فکر کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که به همت جریان‌سازی رسانه‌ای جایزه «نکست» بتواند مشابه رویداد جایزه مصطفی(ص) در سطح بین‌المللی برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا