دستگاهی که به تقویت مهارت های بصری ورزشکاران کمک می کند

در ورزش‌های سریع مانند تنیس، توجه به توپ و حریف برای موفقیت ضروری است. اخیرا یک پوشیدنی جدید با نام FalconFrames با در نظر گرفتن این واقعیت طراحی شده است، زیرا ادعا می شود که به تقویت مهارت های بصری عصبی کاربر کمک می کند.

به گزارش سیناپرس، فالکون فریمز (FalconFrames) که در حال حاضر از طریق مشارکت با آکادمی تنیس جان مک ‌انرو در نیویورک توسعه می ‌یابد، توسط یک استارت ‌آپ فناوری ورزشی به نام OcuRay ساخته می‌ شود.

این دستگاه که کمی شبیه به مجموعه ‌ای از قاب ‌های عینک آفتابی پیچیده با قسمت بالایی بریده شده است، دارای نواری از ال‌ ای ‌دی ‌های چند رنگ است که در امتداد پایین و کناره‌ های میدان دید کاربر قرار دارد. همچنین دارای دو حسگر ردیابی نگاه است که به طور مداوم جهتی را که کاربر در آن نگاه می کند، نظارت می کند.

ایده این است که ورزشکاران در حالی که ورزش مورد نظر خود را تمرین می کنند، از این به اصطلاح عینک استفاده کنند. در حالی که ورزشکاران این کار را انجام می دهند، یک برنامه در یک تلفن هوشمند متصل به بلوتوث آنها را از طریق روال های مختلف ساخت مهارت های بصری راهنمایی می کند.

به عنوان مثال، ممکن است به کاربر گفته شود که چشمان خود را روی توپ متمرکز نگه دارد، حتی زمانی که ال ای دی ها به طور تصادفی روشن می شوند تا توجه او را از آن دور کنند. به گزارش سیناپرس،در سناریوی دیگری که برای ایجاد دید محیطی طراحی شده است، ممکن است به کاربر گفته شود که در جایی که چراغ ها روشن می شوند، نگاه کند.

آیا می توانید یک شی را در ۹۰ درجه سمت راست خود ببینید در حالی که مستقیم به جلو نگاه می کنید؟ رائول میهالی (Raul Mihali) مدیرعامل شرکت تولید کننده می گوید. سپس این دستگاه می ‌تواند تعیین کند که شما با چه سرعتی به یک محرک پاسخ می ‌دهید و با چه دقتی می ‌توانید آن را در زمان واقعی پیدا کنید.

همچنین برنامه‌ هایی از این ابزار پوشیدنی می خواهد تا با دستگاه جداگانه ‌ای کار کند که به طور مداوم موقعیت توپ تنیس را از یک طرف زمین ردیابی کرده و آن اطلاعات را به‌ صورت بلادرنگ به FalconFrames منتقل می ‌کند. کاربران همچنین ممکن است بتوانند هماهنگی حرکت چشم و مغز خود را با ورزشکارانی که در ورزش خود قهرمان هستند مقایسه کنند.

به گزارش سیناپرس، میهالی در پایان می ‌گوید: تاریخ عرضه تجاری عینک FalconFrames هنوز مشخص نشده است و در نهایت احتمالا با قیمت چند صد دلار به فروش می رسد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: Evolution Optiks

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا