همه کلاس‌های دانشجویان بین‌المللی حضوری است

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور اطلاعیه ای صادر و دانشگاه‌ها را ملزم به رعایت مفاد این اطلاعیه کرد.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، بر اساس این اطلاعیه که روز یکشنبه منتشر شد، رعایت نکات زیر ضروری است:

۱- همه کلاس‌های دانشـجویان بین المللی حضوری است، لـذا به هیـچ وجه نبایـد به صورت غیرحضوری برگزار شود.

۲- تحصـیل دانشـجویان بین‌المللی در دانشـگاه‌های ایران تمام وقت است، لذا حضور تمام وقت آنها در دانشـگاه برای تحصـیل الزامی است. شایسـته است حضور و غیاب در هرجلسه درسـی به صورت سیسـتمی انجام شود.

۳- تحصـیل دانشـجویان بین‌المللی در دانشـگاه‌ها همسان و مشترک با دانشجویان ایرانی است، لذا به هیچ وجه نباید کلاس مجزا و خاص برای دانشجویان بین المللی تعریف و برگزار شود.

۴- تـدریس در تمام دانشـگاه‌ها به زبان فارسـی است، لذا تدریس به زبان دوم از طریق مترجم اکیدا ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

۵- دانشجویان بین المللی الزاما باید با ویزای تحصیلی و کارت اقامت در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل شوند.

۶- تمام دانشـجویان بین المللی در هر مقطع تحصـیلی پس از اخذ بلامانع تحصیلی از طریق سامانه سازمان اموردانشـجویان مجاز به ثبت نام و تحصـیل هستند و بلامانع تحصیلی در یک مقطع کفایت از بلامانع در مقطع بعدی نمی کند.

۷- چنانچه دانشـجوی بین المللی تا این تاریـخ در آن دانشـگاه فاقـد ویزای تحصـیلی یا اقامت یا بلامانع تحصـیلی باشد، ضـروری است فورا اقدام لازم برای اخذ ویزا، اقامت یا اخذ بلامانع اقدام به عمل آید و فهرست آنها نیز تهیه و به این سازمان ارسال شود.

۸- پردیس های بین الملل فرعی دانشـگاه‌ها به هیچ وجه قبل از اخذ مجوز مستقل پذیرش دانشجوی بین المللی حق جذب، پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان بین المللی ندارند و مجوز دانشگاه اصلی کفایت مجوز جذب برای پردیس وابسـته نمی کنـد. لذا قبل از هر اقدامی در جذب دانشـجو، موظف به اخذ مجوز مسـتقل هستند. بدیهی است تمام مسئولیت‌های ناشی از تخلف از موارد فوق بر عهده دانشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا