اما و اگرهای ساخت نیروگاه جدید اتمی در انگلستان

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی دولت بریتانیا، این کشور در نظر دارد به زودی نیروگاه اتمی جدیدی در منطقه سامرست واقع در جنوب غربی انگلستان با عنوان Hinkley Point C nuclear power plant

 تاسیس کند.

ساخت این نیروگاه با مخالفت های متعددی از سوی گروه های مختلف مردم بریتانیا رو به رو بوده و از زمان اعلام خبر تصمیم برای ساخت این نیروگاه در سال 2011 میلادی تا امروز، اعتراضات فراوانی به ساخت آن صورت گرفته است.

هزینه ساخت و راه اندازی این نیروگاه حدود 23 میلیارد و 800 میلیون دلار تخمین زده می شود. البته هنوز عملیات ساخت این نیروگاه قطعی نشده و قرارداد نهائی آن در شرف تنظیم است.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، پروژه نیروگاه اتمی فوق الذکر به صورت مشترک و توسط کشورهای انگلستان ، فرانسه و چین ساخته خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان دلیل نهائی نشدن قرارداد ساخت نیروگاه اتمی سامرست نیز همین موضوع بوده و دولت انگلستان مایل است تا نقش کشورهای سرمایه گذار خارجی و محدودیت های اعمال نفوذ آن ها در این نیروگاه به طور شفاف و مشخصی تعیین شود.

از سوی دیگر ساخت این نیروگاه با مخالفت های متعددی از سوی گروه های مختلف مردم بریتانیا رو به رو بوده و از زمان اعلام خبر تصمیم برای ساخت این نیروگاه در سال 2011 میلادی تا امروز، اعتراضات فراوانی به ساخت آن صورت گرفته است. در تصویر ارائه شده فوق؛ طرح پیشنهادی نیروگاه اتمی فوق الذکر را مشاهده می کنید.

منبع: efe

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا