سرقت 14 میلیون دی ان ای منحصر به فرد در ایتالیا

مقامات ایتالیایی در حال بررسی دزدی بیوتکنولوژی جدیدی هستند که در آن 14 هزار نمونه دی ان ای از آزمایشگاهی در ساردینیا دزدیده شده است. این دزدی را نمی توان یک سرقت عادی به حساب آورد زیرا نمونه های یاد شده از ایتالیایی هایی گرفته شده بود که معمولا میانگین طول زندگی آنها نسبت به سایرین بیشتر است و البته ساردینیا را نیز می توان شهری به حساب آورد که تعداد افراد بالای صد سال در آن بیش از حد معمول است.

داده های دزدیده شده از این آزمایشگاه به عنوان بخشی از تحقیقی طولانی مدت بر روی ژن های مرموز مرتبط با زندگی طولانی که با عواملی مانند رژیم غذایی و عوامل محیطی در ارتباط نیستند گردآوری شده بود.

داده های دزدیده شده از این آزمایشگاه به عنوان بخشی از تحقیقی طولانی مدت بر روی ژن های مرموز مرتبط با زندگی طولانی که با عواملی مانند رژیم غذایی و عوامل محیطی در ارتباط نیستند گردآوری شده بود. نمونه های دی ان ای یاد شده در واقع توسط آزمایشگاهی عمومی متعلق به پاردو ژنتیکو برداشت شده است که اخیرا این آزمایشگاه به فردی ساردینیایی به نام پیرجورجیو لورای فروخته شده است.

بر اساس گزارش ها، لورای قصد داشت تا مطمئن شود که داده های ژنتیکی هم وطنانش به منظور دستیابی به سود تجاری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت اما این امر چندان ساده نخواهد بود زیرا در این میان یک شرکت دیگر نیز خود را صاحب این اطلاعات می داند.

البته در شرایط فعلی و با دزدیده شدن این داده ها می توان درگیری های یاد شده را کم اهمیت دانست و البته دادستان مربوط به رسیدگی این پرونده نیز بر اساس شواهد گمان می کند که ممکن است افراد دزدی کننده از درون خود شرکت سر برآورده باشند. تحلیل های انجام شده بر روی صحنه جرم نشان می دهد که هیچ نیروی خارجی ای به زور وارد آزمایشگاه نشده است و البته دقیقا مشخص نیست که چه زمانی این دزدی به وقوع پیوسته است. با این حال هنوز دلیل و منطق اصلی طرح ریزی این دزدی هنوز مشخص نیست.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا