تقویت روحیه خودباوری و ایجاد اشتغال جوانان

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کردستان از ایجاد اشتغال و تقویت روحیه خودباوری و امید به آینده جوانان با ارائه طرح های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خبر داد.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کردستان در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری سیناپرس گفت: یکی از اهداف مهم جهاددانشگاهی ایجاد اشتغال برای جوانان و تقویت روحیه ما می توانیم است. جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان  نیز برای تحقق این مهم، طرح بزرگی و قراردادهای بزرگ اجرا کرده است. به عنوان مثال اخیرا قراردادی با کمیته امداد استان کردستان در راستای ارائه خدمات هدایت شغلی به مددجویان تحت پوشش کمیته امام  داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد افراد تحت پوشش کمیته امام در استان کردستان زیاد است. این افراد برای اینکه متناسب با دسترنج خودشان امر و معاش کنند باید آموزش و مشاوره ببینند تا طی پروسه ای از تسهیلات کمیته امداد به صورت قرض الحسنه بهره مند شوند. طبق این قرارداد، جهاددانشگاهی واحد کردستان به مددجویان کمیته امداد مشاوره و آموزش داد و پیگیری کرد تا این افراد تسهیلات مالی و پولی به صورت قرض الحسنه از بانک ها دریافت کنند؛ تسهیلات این افراد در سه قسط پرداخت می شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از 5 الی 6 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند؛ مبلغ این تسهیلات که در قالب این پروژه جذب استان کردستان شده، حدود 800 تا 900 میلیارد تومان است.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم جهاددانشگاهی مربوط به حوزه فرهنگی است، اظهارداشت: جهاد دانشگاهی مجموعه ای فرهنگی است، اساسا جهاددانشگاهی از اساس با هدف بسط و آرمان های حضرت امام و انقلاب در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به وجود آمده است. جهاددانشگاهی واحد استان کردستان نیز در راستای این موضوع اقدامات زیادی پیرامون حوزه فرهنگی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث جهاد تبیین، یکی از مواردی است که در حوزه فرهنگی بسیار اهمیت دارد. این موضوع مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری است. جهاددانشگاهی واحد کردستان نیز در این راستا فعالیت های خوبی انجام داده است. برگزاری سلسله نشست های جهاد تبیین به منظور آشنایی جوانان با انقلاب و اندیشه های اخلاقی امام، از جمله فعالیت های مهمی محسوب می شود که جهاددانشگاهی واحد کردستان پیرامون تحقق این مهم انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کردستان به سیناپرس گفت: همچنین در این حوزه سلسه نشست های در سطح دانشگاه ها، مدیران، دستگاه های مختلف (مانند شورای اداری شهرستان ها، اداره ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی) برگزار کرده ایم.

اسدی یادآورشد: برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی نیز از دیگر برنامه های جهاددانشگاهی واحد کردستان در حوزه فرهنگی است. این موضوع نیز مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد از اینرو جهاددانشگاهی درصدد توسعه و بسط این مناظره ها در دانشگاه ها و مراکز عالی است. جهاددانشگاهی واحد کردستان نیز در این راستا مناظره های دانشجویی به نحو شایسته برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین نشست های دانشجویی با موضوع های مختلف برگزار کرده ایم. طرح های افکار سنجی ملی نیز در موضوع های مختلف انجام داده ایم. دو الی سه پروژه هم در دست اقدام داریم.

وی گفت: تاکنون بیش از 2 عنوان کتاب دانشگاهی توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد کردستان چاپ شده است. اخیرا نیز در معاونت فرهنگی، دبیرخانه نهضت راهیان پیشرفت را ایجاد کرده ایم؛ این طرح از سوی استانداری کردستان به جهاددانشگاهی واحد کردستان واگذار شده است. در قالب این دبیرخانه، دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان با هدف ایجاد روحیه خودباوری و امید به آینده، از نزدیک شاهد فعالیت های حوزه مختلف صنعت استان کردستان می شوند. این حرکت باعث می شود اعتماد به نفس دانشجویان افزایش یابد و روحیه خودباوری و امید به آینده در آنها تقویت پیدا کند.

وی افزود: همچنین با همکاری و مساعدت آبفا استان کردستان در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در میان دانش آموزان مقطع متوسطه طرح فرهنگی، پژوهشی و آموزشی داناب را اجرا می کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه آموزشی نیز جهاددانشگاهی واحد کردستان کارهای خوبی انجام داده است. در این حوزه داده فعالیت هایمان را در حوزه آموزش های عمومی و تخصصی، دپارتمان های پزشکی، فرهنگ، هنر علوم انسانی فنی و مهندسی و کشاورزی تقریبا در همه شهرستان های استان توسعه داده ایم. پیرامون این هدف نیز قراردادهایی با اداره ها و سازمان های استان منعقد کرده ایم.

وی در پایان به سیناپرس گفت: تدوین بیش از 30 عنوان آموزش مهارت محور و اجرای طرح آموزش کمک پرستاری از جمله طرح های این حوزه است که اکنون در مراحل پایانی به سر می برند. اجرای آزمون های استخدامی از دیگر طرح هایی است که در حوزه معاونت آموزشی انجام می شود. ضریب خطای این آزمون ها بسیار کم است. این طرح اکنون توسط حوزه معاونت آموزشی واحد کردستان همزمان در کل کشور برگزار می شود.

گفتگو: بیتا اکبری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا