منشاء شیء پرنده آتشین در استرالیا شناسایی شد

چند روز پیش مردم استرالیا شاهد ظهور یک شیء بزرگ آتشین و پرنده در آسمان شدند که در پی آن تفسیرهای متعددی از جمله انتساب آن به موجودات فضایی مطرح شد، اما سرانجام بررسی های انجام شده نشان داد : این گوی آتشین بقایای یک سفینه روسی است.

به گزارش سیناپرس، طبق بیانیه روز گذشته آژانس فضایی استرالیا، شیء پرنده آتشین و درخشانی که در آسمان این کشور دیده شده بود متعلق به یک موشک روسیه بود که وارد جو شده و به شکل گوی آتشین دیده شد.

بر اساس گزارش های رسمی، گلوله آتشین مرموز که یکشنبه شب تقریباً در ساعات پس از نیمه شب به وقت محلی توسط ساکنان ملبورن و مناطق اطراف آن در حالی که به آرامی از آسمان شب عبور می کرد مشاهده شد، ارتباطی با موجودات فضایی ندارد. باید توجه داشت که چندین نفر از ساکنان نیز گزارش دادند که صدای انفجارهای شدیدی همزمان با ظهور این شی آتشین شنیده شده است.

در بیانیه ای که ساعاتی پیش توسط آژانس فضایی استرالیا منتشر شد، مشخص شد: گلوله آتش درخشان ناشی از ورود مجدد یک موشک روسی سایوز-۲ بوده است. در این بیانیه عنوان شده است:‌ ما دریافتیم شی مرموزی که در طول شب در آسمان ملبورن دیده شد، احتمالاً بقایای موشک سایوز-2 روسی است که دوباره وارد جو زمین شده است. عملیات پرتاب موشک سایوز-2 در همان شب از پایگاه فضایی پلستسک انجام شده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است: به گفته مقامات روسی، این پرتاب موفق شد نسل جدید ماهوارهای سامانه ناوبری جهانی گلوناس  GLONASS-K2  را در مدار قرار دهد.

آژانس فضایی روسیه نیز ضمن تائید موضوع فوق اعلام کرد: کلیه جزئیات این پرتاب اطلاع رسانی شده و موشک برای ورود ایمن به جو و سقوط در اقیانوس در سواحل جنوب شرقی تاسمانی برنامه ریزی شده بود.

در این میان به گفته آلن دافی، مدیر مؤسسه فناوری و صنعت فضایی در دانشگاه سوئینبرن، رنگ نارنجی گلوله آتشین هنگام عبور از بالای استرالیا، که در چندین ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی به خوبی دیده می شود، ظاهراً نشان دهنده وجود فلزات و پلاستیک در بدنه این موشک فضایی است.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی استرالیا در پایان بیانیه اخیر خود افزود که  به نظارت بر نتایج این رویداد و چگونگی ورود مجدد موشک فضایی روسیه به آسمان این کشور با شرکای خود ادامه خواهد داد.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: thedebrief

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا