پایان قرنطینه فضانوردان چینی پس از بازگشت به زمین

سه فضانورد چینی که چندی پیش از ماموریت موسوم به Shenzhou-15 به زمین بازگشته بودند روز گذشته و پس از سپری شدن مدت زمان قرنطینه خود با خبرنگاران دیدار کردند. این دیدار، اولین حضور آن ها پس از بازگشت به زمین در ماه ژوئن بود.

به گزارش سیناپرس، فضانوردان چینی پس از بازگشت از ماموریت فضایی خود و پایان قرنطینه های اجباری، برای نخستین بار در مقابل خبرنگاران حاضر شدند. این نشست خبری در مرکز فضانوردان چین در پکن انجام شده و پس از تکمیل مرحله قرنطینه و بهبودی، فضانوردان برنامه ریزی شد. هرچند این فضانوردان همچنان تحت نظارت قرار دارند.

به گفته آژانس فضایی چین، در حال حاضر همه خدمه از نظر جسمی و  شرایط روحی خوب هستند. آن ها پس از گذراندن تمام ارزیابی های سلامت و تندرستی، تمرینات منظم خود را از سر خواهند گرفت و برای ماموریت های بعدی خود آماده می شوند.

گفتنی است چین سفینه فضایی سرنشین دار Shenzhou-15 را در ۲۹ نوامبر سال گذشته میلادی به فضا پرتاب کرد و در این ماموریت فی جون لونگ، دنگ چینگ مینگ و ژانگ لو حاضر بوده و به ماژول هسته ای ایستگاه فضایی چین یعنی آزمایشگاه  تیانه فرستاده شدند.

این افراد در طول ماموریت شش ماهه خود، بیش از ۴۰ آزمایش و مطالعه علمی انجام داده و چهار فعالیت خارج از ایستگاه را به شکل راهپیمایی فضایی به پایان رساندند که یک رکورد شکنی در تاریخ مطالعات و اکتشافات فضایی چین به شمار می رود.

به گزارش سیناپرس، گفته می شود این فضانوردان همچنین اولین خدمه ای بودند که جشنواره بهار را پس از اتمام آن در ایستگاه فضایی سپری کردند. فی، فرمانده این مأموریت روز گذشته در مصاحبه با رسانه های خبری گفت: این افتخار بزرگی برای همه ما به شمار می رود که در ایستگاه فضایی چین حضور داشته و در ماموریت های مختلفی شرکت کرده و شاهد تکمیل رسمی آن هستیم.  وی در ادامه توضیحاتش افزود که چین در حوزه مطالعات و اکتشاف فضای خارج از جو پیشرفت زیادی داشته و در آینده نیز جهش های بزرگی در این زمینه خواهد داشت.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا