آموزش به کودکان کار با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: در نظر داریم بدون ایجاد خلل در فعالیت اقتصادی کودکان کار، با توانمندسازی و ارایه آموزش مهارتهای زندگی و فرهنگی به آنان در اوقات فراغت، تا حد ممکن از آسیب های احتمالی آینده پیشگیری کنیم.

به گزارش سینا پرس فارس، علی خواجه‌نژادیان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، ظهر امروز سوم مردادماه گفت: نوزدهمین دوره سوگواره عاشورایی کودکان و نوجوانان فارس با همکاری مجموعه شب شعر عاشورا ویژه اعضا با سنین ۱۲ تا ۱۷ سال و مربیان کانون در شیراز برگزار می‌شود.

خواجه نژادیان محور موضوعی سوگواره عاشورایی را کتاب «راه تویی» عنوان کرد و افزود: این کتاب که به روایت واقعه مدینه امام حسن (ع) تا کربلای امام حسین (ع) پرداخته، از سال گذشته به اعضا معرفی شده و در دستور کار مربیان مراکز کانون قرار گرفته است.

خواجه نژادیان با اشاره به بخش‌های سوگواره عاشورایی کودکان و نوجوانان، افزود: بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهش و تلفیقی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و برای نخستین بار کانون‌های زبان ایران در بخش زبان انگلیسی جشنواره در سه حوزه شعر، داستان و پژوهش تک صفحه‌ای شرکت خواهند داشت و مدرسین و اعضای کانون زبان از ۳ لغایت ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اوایل شهریور ماه اختتامیه مراسم سوگواره در شیراز برگزار می‌شود، گفت: این اختتامیه با حضور استاد سنگری نویسنده و پژوهشگر عاشورا و ۱۵۰ نفر از برگزیدگان در سالن اجتماعات اداره کل در شیراز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود برنامه های تحولی کانون را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در راستای اهداف توسعه ای کانون در استان و استفاده از ظرفیت های مردمی، تاکنون با ۱۵ سازمان مردم نهاد جلساتی تشکیل شده و تعاملات موثری صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: اگر ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کانون پرورش فکری به سازمان‌های مردمی، گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد گره زده شود، توان کار چند برابر خواهد شد بنابراین خودروی سیار کتاب کانون پرورش فکری با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی مناطق محروم حضور خواهند یافت.

وی همچنین رویکرد مشارکت کودکان در تصمیم سازی های مربوطه را مورد توجه قرار داد و افزود: حلقه مشورتی مشاوران کودک و نوجوان با مشارکت اعضای کانون تشکیل شده است تا از ایده‌ها در جهت ارائه خدمات بهتر استفاده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس خاطر نشان شد: با توجه به اهمیت توجه ویژه به کودکان کار و آینده آنان، در نظر داریم بدون ایجاد خلل در فعالیت اقتصادی این گروه آسیب پذیر، با توانمندسازی و ارایه آموزش مهارتهای زندگی و فرهنگی به آنان در اوقات فراغت، تا حد ممکن از آسیب های احتمالی آینده پیشگیری کنیم.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا