رپورتاژ آگهی؛
راهی برای درمان اختلال قاعدگی

این روزها خانم های بسیار زیادی از نامنظم بودن پریودی خود رنج می برند و به دنبال راه های درمان عقب افتادن پریود هستند. به دلایل مختلفی ممکن است روند قاعدگی شما نامنظم گردد و شما بایستی حتما به فکر درمان چنین شرایطی باشید. این دلایل به طور مختصر شامل بارداری، یائسگی زودرس، سندرم تخمدان پلی کیستیک، استرس و… می شوند. برای درمان این اختلال می توانید از روش های پزشکی و خانگی استفاده کنید. در ادامه این نوشتار به بررسی دقیق تر این راه های درمانی خواهیم پرداخت. با همراه باشید.

دلایل عقب افتادن پریود

دلایل مختلفی می توانند منجر به عقب افتادن دوره پریود شما شوند. بررسی این دلایل می تواند در تشخیص و درمان چنین شرایطی به شما کمک های بسیار زیادی نماید. از مهم ترین دلایل عقب افتادن پریود موارد زیر را می توان شرح داد.

بارداری

طی دوره بارداری هورمون هایی در بدن تشرح می شوند که منشاء آن ها جفت جنین است. این هورمون ها اثرات مثبت بسیار زیادی بر حفظ پروژسترون ها دارند تا به این طریق بتوان مانع از ریزش دیوار رحم و سقط جنین شد. ترشح این هورمون باعث جلوگیری از پریودی می شود؛ به همین جهت می توان آن را دلیلی بر تاخیر در پریودی دانست.

استرس

دومین عاملی که می تواند شما را ملزم به یافتن راه های درمان عقب افتادن پریود نماید استرس است که نباید نسبت به آن بی توجه بود. از اثرات منفی استرس می توان به ایجاد تغییر در تنظیم چرخه نرمال پریودی اشاره نمود که می تواند به راحتی روند پریودی شما را نامنظم سازد. با توجه به این موضوع توصیه داریم آرامش خود را حفظ کنید تا از نظر روحی به شرایط نرمالی برسید.

 

ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

افرادی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند با اختلالاتی همچون عدم آزاد شدن تخمک ها مواجه خواهند شد. عدم آزاد شدن تخمک ها در نهایت موجب عقب افتادن پریودی می شود. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است یک برنامه منظم برای ورزش مداوم و متعادل داشته باشید. همچنین مصرف فیبرها و سبزیجات نیز می تواند به شما در این راستا کمک های قابل توجهی نماید.

کاهش وزن شدید

از دیگر دلایل عقب افتادن پریود می توان کاهش وزن شدید را نام برد؛ چرا که موجب از بین رفتن بافت چربی بدن خواهد شد. نکته ای که بایستی در این راستا بدانید این است که تنظیم قاعدگی در صورت رخ خواهد داد که بدن دارای حد نرمالی از بافت چربی باشد. این امر را می توان یکی از راه های درمان عقب افتادن پریود دانست.

یائسگی زودرس

یائسگی از جمله دورانی است که تمام خانم ها با آن مواجه می شوند. در این دوران روند پریودی نامنظم خواهد شد و این امر کاملا طبیعی است؛ اما برخی خانم ها با یائسگی زودرس مواجه می شوند که دلیل آن را می توان تمام ذخیره تخمدان دانست.

راه های درمان عقب افتادن پریود

برای درمان عقب افتادن پریود می توانید روش های خانگی و پزشکی استفاده کنید. این روش ها به طور کلی شامل موارد زیر می شوند و هر کدام به نحوی می توانند به شما کمک کنند.

راهکارهای پزشکی تنظیم قاعدگی

مهم ترین راهکارهای پزشکی برای درمان عقب افتادن پریود موارد زیر را در بر می گیرند. 

راهکارهای خانگی درمان عقب افتادن پریود

علاوه بر روش های پزشکی می توانید از روش های خانگی نیز برای تنظیم کردن پریود خود استفاده کنید. این روش ها شامل موارد زیر می شوند.

  • مصرف زعفران

با مصرف زعفران می توانید از یکی از بهترین روش های تنظیم دوران قاعدگی استفاده کنید. زعفران ها با خواص بی نظیر خود اثرات قابل توجهی بر پریودی دارند و می توانند به شما در بهبود سریع تر کمک کنند. این گیاه ارزشمند در طب سنتی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است و کاربردهای بسیار زیادی در کاهش اسپاسم های عضلات و تسکین دردهای پیش از قاعدگی دارد.

ترکیبات موجود در زعفران شرایطی را فراهم می سازند تا سطح پروستاگلاندین ها در رحم افزایش یابد. اگر با این هورمون ها آشنایی داشته باشید می دانید که افزایش ترشح آن ها موجب ایجاد اسپاسم در دیواره رحم شده و در نهایت منجر به قاعدگی می شود. مصرف زعفران های باکیفیت در این راستا بسیار اهمیت دارد. اگر قصد خرید زعفران باکیفیت را دارید می توانید از دیبا زعفران کمک بگیرید.

  • مصرف جعفری

مصرف جعفری به عنوان یکی از راه های درمان عقب افتادن پریود منجر به تحریک انقباضات رحم می شود. این گیاه منبعی غنی از ویتامین سی است و گزینه ای عالی برای بهبود این شرایط به شمار می رود؛ اما بایستی از مصرف بی رویه آن بپرهیزید. نحوه مصرف این گیاه به این شکل است که بایستی جعفری را آسیاب کرده و به صورت دم کرده میل کنید.

  • زنجبیل

پیشنهاد بعدی ما به شما مصرف زنجبیل است که اثرات مثبت بسیار زیادی بر شروع انقباضات رحم دارد. زنجبیل از جمله گیاهانی است که طبعی گرم دارد و همین ویژگی موجب می تواند جریان خون را افزایش دهد. برای مصرف می توانید زنجیل را دم کرده و میل کنید.

  • گیاه کوهوش سیاه

کوهوش سیاه از معروف ترین راه های درمان عقب افتادن پریود به شمار می رود؛ اما افرادی که از بیماری قلبی و کبدی رنج می برند نباید آن را مصرف کنند. توصیه داریم پیش از مصرف این گیاه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود می شویم؟

با مطالعه مطالبی که بیان شد پرسشی که مطرح می گردد این است که چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود میشویم؟ این امر به واکنشی که بدن شما در برابر زعفران نشان می دهد بستگی دارد؛ بنابراین نمی توان در این راستا نظر دقیقی داد.

کلام آخر

همان گونه که مطالعه کردید راه های درمان عقب افتادن پریود شامل روش های پزشکی و روش های خانگی می شوند. مصرف زعفران را می توان یکی از بهترین راهکارهای خانگی دانست که موجب افزایش انقباضات دیواره رحم شده و در نهایت پریودی را آغاز می کند. زعفران دم کرده با خواص بی نظیر خود اثرات قابل توجهی نیز بر تسکین دردهای پیش از قاعدگی دارد.

سوالات متداول

راه های درمان عقب افتادن پریود کدامند؟

راهکاری های درمان عقب افتادن پریود مواردی همچون هورمون درمانی، مصرف زعفران، زنجبیل، جعفری و… را شامل می شوند.

زعفران چه خواصی برای زنان دارد؟

از مهم ترین خواص زعفران می توان به تحریک رحم، شروع پریودی، تسکین دردهای عضلانی پیش از قاعدگی، ضد افسردگی و اضطراب اشاره کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا