فلفل دلمه ای را با زنجبیل مصرف کنید

پیش از این در برخی پژوهش ها مشخص شده بود که مصرف فلفل دلمه ای و ترکیبات موجود در فلفل سیاه، سیر و زنجبیل می تواند در روند ابتلا به بیماری سرطان تاثیر داشته باشد. مطالعات جدید انجمن شیمی ایالات متحده آمریکا و آزمایش های انجام شده روی موش های آزمایشگاهی، نشان می دهد ماده موسوم به 6-gingerol  که به صورت طبیعی در زنجبیل وجود دارد، می تواند خطرات بالقوه مصرف فلفل دلمه ای را بی اثر کند.  

مطالعات انجام شده حاکی از این موضوع است که ترکیب ماده 6-gingerol با فلفل دلمه ای سبب می شود خطر ناشی از ابتلا به سرطان در پی مصرف زیاد این ماده، کم شود. پژوهشگران توصیه می کنند بهتر است از فلفل قرمز، سیر و زنجبیل به طور دائم در رژیم غذائی استفاده شود.  

مطالعات انجام شده حاکی از این موضوع است که ترکیب ماده 6-gingerol با فلفل دلمه ای سبب می شود خطر ناشی از ابتلا به سرطان در پی مصرف زیاد این ماده، کم شود. پژوهشگران توصیه می کنند بهتر است از فلفل قرمز، سیر و زنجبیل به طور دائم در رژیم غذائی استفاده شود.  این موضوع در حالی است که برخی مطالعات انجام شده پیشین به روشنی ارتباط بین سرطان معده و مصرف زیاد فلفل دلمه ای را کشف کرده بودند ولی در این مطالعات مشخص شد که مصرف فلفل سیاه و قرمز در کنار سیر و زنجبیل می تواند این مساله را خنثی کرده و فواید زیادی برای بدن داشته باشد.

سرپرستی این تیم تحقیقاتی بر عهده جیا هوان لی و گانگ جین دو قرار دارد . آن ها در این رابطه اعلام کردند: ما در این مطالعات گروهی از موش ها را با فلفل دلمه ای، گروهی را با ترکیب فلفل دلمه ای و 6-gingerol و گروهی را با مواد دارای 6-gingerol به تنهائی به مدت چند هفته تحت تغذیه قرار دادیم. در این مدت تمامی موش هایی که به تنهایی فلفل دلمه ای مصرف کرده بودند، به سرطان هایی مانند معده و ریه مبتلا شدند. در حالی که این موضوع در موش های تغذیه شده توسط 6-gingerol به میزان کمتر از نصف مشاهده شد و نکته جالب این بود که تنها 20 درصد از موش هایی که از مواد ترکیبی شرح داده شده مصرف کرده بودند به سرطان مبتلا شدند.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره ژورنال تخصصی کشاورزی و شیمی مواد غذائی یا Journal of Agricultural and Food Chemistry  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

 ترجمه:  احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا