روایت یازدهم ستاره های شهر ویژه خلبان شهید عباس دوران برگزار می شود

رییس انجمن راویان فجر فارس گفت: روایت یازدهم سلسله برنامه‌های ستاره‌های شهر که به‌منظور معرفی سوژه های ناب دوران طلایی دفاع مقدس و شهدای استان فارس اجرا می‌شود، به خلبان پرافتخار شهید عباس دوران و با عنوان «عباس همه ی دوران‌» اختصاص یافته است.

به گزارش سینا پرس فارس، سیدرضا متولی، رییس انجمن راویان فجر فارس و از سرداران یادگار دفاع مقدس امروز 31 تیرماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: روایت یازدهم سلسله برنامه‌های ستاره‌های شهر، به‌ همت انجمن راویان فجرفارس و کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در روز یکشنبه، اول مردادماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۳۰ صبح در تالار بزرگ حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اجرا خواهد شد.

متولی در خصوص برگزاری روایت یازدهم سلسله برنامه های ستاره شهر که به شهید عباس دوران اختصاص یافته است، تصریح کرد: نهاد‌های مختلفی از جمله فرماندهی محترم آجا در فارس و کهکیلویه و بویراحمد و فرماندهی محترم پایگاه هوایی شهید دوران نیز در اجرای این برنامه مشارکت و همراهی دارند.

رییس انجمن راویان فجر فارس همچنین از پخش زنده این مراسم با همکاری مدیرکل محترم صداوسیمای مرکز فارس خبر داد.

سینا

این یادگار و راوی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امیر استشهادیون “شهید سرلشکر خلبان عباس دوران” یکی از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس استان فارس بوده که عنوان “شهید ملی” را دارد.

متولی اظهار داشت: “عباس دوران” در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی نقش مهمی در بمباران اهداف دشمن بعثی ایفا کرد و در دو سال اول جنگ بیش از ۱۲۰ عملیات و پرواز برون مرزی جنگی موفق داشت. این شهید بزرگوار در عملیات سرنوشت ساز بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گفته متولی، بر اساس داستان آخرین روز‌های زندگی و واپسین مأموریت شهید دوران، دو فیلم سینمایی با نام‌های عبور از خط سرخ (سال ۱۳۷۴) و خلبان (سال ۱۳۷۶) به کارگردانی جمال شورجه ساخته شده‌است و برای بزرگداشت یاد وی، بزرگراهی در شرق تهران و همچنین پایگاه هفتم شکاری در شیراز به نامش نام‌گذاری شده‌است.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا