یافته های جدید محققان استرالیایی نشان داد؛
کشف نشانگر زیستی برای تشخیص و درمان سرطان پروستات

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، اخیرا سه نشانگر زیستی جدید را شناسایی کردند که می تواند در شناسایی و تشخیص موارد تهاجمی سرطان پروستات موثر باشد. ترکیب این نشانگرهای زیستی جدید با یکدیگر، ممکن است به پزشکان در تعیین اینکه کدام بیماران به درمان فوری و نظارت دقیق نیاز دارند، کمک کند.

به گزارش سیناپرس، سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان است و سالانه بیش از یک میلیون مرد در سراسر جهان، به سرطان پروستات مبتلا می شوند. از این رو، پیشرفت تحقیقاتی در زمینه تشخیص و درمان این بیماری، بسیار قابل توجه است.

سرطان پروستات ممکن است در مراحل اولیه هیچ علائمی نداشته باشد که نحوه رشد سرطان، می تواند یکی از دلایل این موضوع باشد. عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، سن، رژیم غذایی و سیگار کشیدن می توانند بر خطر ابتلا به سرطان پروستات موثر باشند.

به گفته محققان، پیش ‌بینی می ‌شود، این کشف، به بهبود روش های موجود برای تشخیص و درجه بندی موارد سرطان پروستات، در درازمدت منجر شود.

نشانگرهای زیستی، نقش حساس و خاصی در مشاهده دقیق پیشرفت سرطان و درجه بندی آن دارند. رویکرد جدید، برای تعیین میزان پیشرفته و تهاجمی بودن سرطان و اینکه آیا به درمان فوری نیاز است یا خیر، طراحی شده است.

دانشمندان اظهار داشتند: این فناوری، نوید دهنده پیشرفت بزرگی در روش هایی است که در حال حاضر، پزشکان از آنها برای تعیین و پیش بینی میزان تهاجمی بودن سرطان پروستات، استفاده می کنند.

به گزارش سیناپرس، یافته های این تحقیق، از طریق مجله Cancers قابل دسترسی هستند