رپورتاژ آگهی؛
11 برند برتر استابلایزر موجود در بازار

تغییر ولتاژ ورودی برق به وسایل الکترونیکی باعث از کار افتادن و سوختن موتورشان می‌شود. به همین خاطر خرید استابلایزر در شرایطی که برق شهری دارای بیشترین نوسان است اهمیت بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین استابلایزر موجود در بازار آشنا کنیم پس تا پایان همراهمان باشید.

استابلایزر چیست؟

به دلیل افزایش مصرف برق و وجود مشکلاتی در توزیع، ولتاژ 220 ولت برق  شهری ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. استابلایزر وسیله‌ای است که این تغییر ولتاژ را تثبیت می‌کند تا وسیلهٔ برقی شما  ولتاژی ثابت دریافت کند.

به این معنی که اگر ولتاژ 220 ولت برق شهری کاهش یا افزایش داشته باشد، استابلایزر ولتاژ را به 220 ولت برمی‌گرداند. درصورتی‌که مقدار ولتاژ کمتر یا بیشتر از حد مجاز باشد، جریان برق خروجی را قطع می‌کند.

چرا باید از استابلایزر استفاده کنیم؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از استابلایزر تثبیت جریان و جلوگیری از ورود پارازیت به وسایل برقی است. همین امر باعث می‌شود تا عمر دستگاه‌های برقی افزایش پیدا کند و راندمان کاری آن‌ها هم بالاتر رود. علاوه بر این موارد استابلایزر تجهیزات الکترونیکی را در برابر صاعقه، اتصال کوتاه، افت ناگهانی ولتاژ حفظ می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از استابلایزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تثبیت برق شهری
  • محافظت از اتصال کوتاه
  • کاهش هزینه برق مصرفی

به نظر می‌رسد موارد فوق دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید استابلایزر لوازم‌خانگی باشند.

انواع استابلایزر

استابلایزرها را بر اساس تکنولوژی مصرفی در ساخت و میزان ولتاژی که  کنترل می‌کنند به سه دسته می‌توان تقسیم‌بندی کرد:

استابلایزر رله‌ای

استابلایزرهای رله‌ای میزان ولتاژ ورودی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توسط چند رله تنظیم می‌کنند. درصورتی‌که ولتاژ ورودی برق دارای نوسان باشد استابلایزر رله‌ای در کمتر از 1 ثانیه آن را تشخیص می‌دهد. به این شکل از سوختگی و آسیب به وسایل برقی شما جلوگیری می‌کند.

نکته قابل توجه این که این مدل ترانس نسبت به تغییرات ولتاژ به  حساس است. به این معنی که اگر ولتاژ220 برق شهری به 240 یا 220 برسد، این ترانس شروع به فعالیت می کند.

استابلایزر سوو موتوری

ترانس سروو موتور دقت بیشتری نسبت به  مدل رله‌ای دارد. فرض کنید ولتاژ برق شهری بین  نوسان داشته باشد اینجاست که استابلایزر یخچال شما میزان ولتاژ را بسته به میزان برق مصرفی دستگاه تنظیم کرده و ولتاژی ثابت را در اختیار آن می‌گذارد.

سیستم مکانیکی موجود در این مدل از استابلایزر باعث شده که سرعت عملکردش نسبت به مدل رله‌ای کمتر شود. به دلیل دقت بالای استابلایزر سروو موتوری نسبت به تغییر ولتاژ کاربران ترجیح می‌دهند از این مدل بیشتر برای دستگاه‌های صنعتی و پزشکی استفاده کنند.

استابلایزر سوئیچینگ

دقت استابلایزر سوئیچینگ نسبت به دو مدل قبلی بیشتر و به همان نسبت هم قیمت بالاتری دارد. کنترل ولتاژ در تثبیت‌کننده‌های سوئیچینگ به‌واسطه میکروکنترلرها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. به دلیل حساسیت بالای این ترانس در برابر تغییر ولتاژ انتخاب مناسبی به‌عنوان استابلایزر ماشین لباسشویی نیستند و بیشترین کاربردشان برای تجهیزات پزشکی، ماینرها، صنعت و… است.

بهترین برندهای استابلایزر

تا به این جا با استابلایزر، نحوه عملکرد، انواع مختلف و کاربردش آشنا شدید. اما اگر بخواهید برای خرید استابلایزر ماشین لباسشویی اقدام کنید، باید برندهای مختلف تثبیت‌کننده‌های ولتاژ موجود در بازار را بشناسید.

استابلایزر فاراتل

از دیگر برندهای نام‌آشنا در زمینه تولید استابلایزر، برند فاراتل است که در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز به فروش می‌رسد. این مدل از ترانس‌ها از ورود نویزها و پارازیت به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مجهز به سیستم هشداردهنده، مدار تأخیری و سه پورت خروجی است؛ بنابراین با خرید این مدل برای آشپزخانه می‌توانید از خرید استابلایزر ماشین ظرف‌شویی منصرف شوید؛ چراکه استابلایزر فاراتل کنترل ولتاژ سه دستگاه را با هم انجام می‌دهد.

استابلایزر فاران

از دیگر برندهای استابلایزر رله‌ای موجود در بازار استابلایزر رله‌ای است. این ترانس با محدودهٔ کنترل ولتاژ بین 140 تا 260 ولت می‌تواند بهترین گزینه برای لوازم‌خانگی، مراکز تجاری، اداری و وسایل پزشکی باشد.

امتیازات دیگری که شرکت فاران برای تمایز محصولات خود در نظر گرفته به شرح زیر است:

  • مجهز به صفحه‌نمایش دیجیتال
  • تنظیم‌کننده خودکار ولتاژ
  • کنترل میکروپروسسوری
  • ترانسفورماتور داخلی
  • فیلتر محافظ در برابر نویزها
  • مدار تأخیر

استابلایزر پرنیک

شرکت ریزپردازنده مدار سبز استلابلایزر پرنیک را در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید می کند. تثبیت کننده پرنیک هم دارای سه پورت خروجی هستند که قابلیت اتصال سه دستگاه همزمان را دارند. کنترلگر میکروپروسسوری در مقابل سه پله افزایش و یک پله کاهش ولتاژ بسیار حساس بوده و این تغییر را روی صفحه نمایش دیجتیال خود نشان می دهد.

استابلایزر دلتا

یکی از بهترین استابلایزرهای سروو موتوری، استابلایزر برند دلتا است. از دیگر مزیت‌های این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به صفحه‌نمایش
  • دارای هسته مسی
  • دارای دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز (در مدل تک‌فاز مقدار 220 ولت و در سه‌فاز 380 ولت را به طور ثابت خروجی می‌دهد.)
  • مجهز به سیستم هشدار
  • هزینه سرویس و تعمیر پایین
  • دقت و طول عمر بالا

منبع: فروشگاه هانا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا