به بهانه چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی؛
شهرک دانش بنیان استان البرز راه اندازی می شود

رئیس پارک علم و فناوری البرز از راه اندازی شهرک دانش بنیان این استان خبر داد و گفت: تاکنون سه مرکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار ( CDMC) نام دارد، در سه صنعت مواد غذایی، انرژی و ساختمان سازی منعقد کرده ایم.این اتفاق در هفت حوزه دیگر نیز در حال پیگیری است.

مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس گفت: البرز استانی صنعتی است که بیش از 3500 واحد صنعتی دارد و حدود 150 برند ملی نیز در این استان مستقر هستند، از اینرو زیست بوم فناوری استان البرز که مدیریت آن به جهاددانشگاهی البرز واگذار شده است باید از نظر فیزیکی، ساختاری و همچنین کمی از افزایش قابل قبولی برخوردار باشد.

وی افزود: پارک علم و فناوری البرز با مشارکت صددرصدی بخش خصوصی برای تکمیل این زیست بوم و متعادل سازی ساختارهای مورد نیاز خود موفق به راه اندازی نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران (Contract Development Manufacturing Center) CDMC شده است.

وی اظهارداشت: تاکنون 3 قرارداد  CDMC در سه صنعت مواد غذایی، انرژی و ساختمان سازی منعقد کرده ایم. در هفت حوزه دیگر نیز این مساله را پیگیری خواهیم کرد؛ همچنین برای تحقق این مهم در نظر داریم از صاحبان برند استان نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه های دیگر پارک علم و فناوری البرز گفت: جذب ظرفیت های نیروی انسانی از دیگر موضوعاتی است که امسال پیگیر آن هستیم؛ یکی از دستاوردهای خوب سال گذشته مجموعه جهاددانشگاهی اجرای طرح دستیار فناور است. درهمین راستا پارک علم و فناوری البرز با اجرای این طرح توانسته موفقیت خوب و چشمگیری کسب کند.

عباسی یادآورشد: همچنین طبق ارزیابی های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شده تا استانداری البرز حمایت ویژه ای در رابطه با راه اندازی شهرک دانش بنیان داشته باشد. این طرح اکنون مراحل نهایی اش را سپری می کند و به زودی نیز اجرایی خواهد شد. امیدواریم با حمایت استاندار و با توجه به پتانسیل البرز و نگاه ویژه رئیس شهرک های صنعتی استان به مردم و مدیران این طرح تا پایان امسال اجرایی شود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: از دیگر برنامه های پارک علم و فناوری البرز، افزایش تعداد شرکت های این مجموعه است؛ تعداد شرکت های پارک علم و فناوری البرز از ابتدای امسال 100 شرکت بوده که برآورد می شود در صورت تامین زیرساخت تا پایان سال این تعداد حداقل به 170 واحد برسد.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری البرز بر اساس سامانه رصد وزات کار تاکنون توانسته برای 1593 نفر در شرکت های این مجموعه فرصت شغلی ایجاد کند.

وی به خبرنگار سیناپرس گفت: همچنین پارک علم و فناوری البرز در حال حاضر ضمن رفع نیازهای داخلی توانسته نیازهای منطقه ای را مرتفع کند و با صادرات محصولات فناورانه از این مجموعه، ارزآوری خوبی داشته است.به عنوان مثال یکی از اتفاق های خوبی که امسال در مجموعه پارک علم و فناوری البرز رخ داد این بود،شرکت خلق آفاق البرز توانست با مشارکت صددرصدی بخش خصوصی صادرات محصولات فناورانه اش را آغاز کند.

عباسی افزود: این شرکت در حال حاضر یک پروژه 22 میلیارد تومانی را آغاز کرده و پیش بینی می شود امسال به میزان هفتصد تا هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: شعار اصلی پارک علم و فناوری البرز تقویت روحیه ما می توانیم و ایجاد اشتغال برای جوانان است. در حال حاضر میانگین سنی همکاران این مجموعه 35 سال است و پژوهشگران جوان این مجموعه توانسته اند دستاوردهای خوبی کسب کنند. ساخت دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور، چگالی سنج و … از جمله آنهاست. این افراد با حداقل هزینه توانسته اند خروجی خوبی بگیرند.بنابراین در ادامه نیز امیدواریم بتوانیم باایمان و امید و اعتماد به جوانان در راستای اهداف کشور اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

گفتگو: فرزانه صدقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا