تلاش اوپک و روسیه برای تثبیت قیمت نفت

جنگ روسیه و اوکراین یکی از جدی ترین بحران های حال حاضر در جهان محسوب می شود و این موضوع تاثیری جدی در جهان انرژی داشته و به همین دلیل روسیه تلاش می کند با همکاری کشورهای تولید و صادر کننده نفت، اوپک، قیمت جهانی این محصول را تثبیت کند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس بیانیه مشترک دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس که پس از نشست وزیران این کشورها منتشر شد، اعلام شده است که روسیه و کشورهای عضو این شور بر اهمیت تلاش های مشترک به عنوان بخشی از توافق اوپک پلاس به منظور ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت تاکید می کنند. چارچوب اصلی گفتگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در حوزه های اقتصادی بوده و در این راستا تلاش می شود قیمت نفت تثبیت شود.

در این بیانیه آمده است؛ طرفین از تلاش ‌های کشور های شرکت‌ کننده در توافق اوپک پلاس که به ثبات بازار جهانی نفت کمک کرد، ارزیابی مثبتی ارائه کردند. وزیران روسیه و کشورهای این شورا همچنین بر لزوم ادامه همکاری در چارچوب اوپک پلاس تاکید و نسبت به تداوم این همکاری ها موافقت کردند.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر موارد فوق،  روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق کرده اند که روی افزایش گردش مالی تجاری و توسعه زنجیره تامین انرژی به صورت مشترک کار کنند. طرفین همچنین توافق کردند که بر روی ایجاد شرایط مناسب برای افزایش گردش تجاری و سرمایه گذاری و توسعه زنجیره تامین انرژی از طریق تشویق تعامل بین نمایندگان بخش خصوصی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه  به طور جدی فعالیت کنند.

مترجم: ندااظهری

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا