دستاوردی دیگر از پژوهشگران پارک علم و فناوری کرمانشاه جهاددانشگاهی؛
طراحی و تولید بالابرهای سیار و صنعتی

یکی از واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه جهاددانشگاهی موفق به تولید انواع بالابرهای سیار صنعتی، پشت خودرویی، خودرویی، خانگی، کشاورزی و آسانسور شده اند.

حامد خوشبخت، مدیرعامل شرکت ساعی صنعت سنقر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس گفت: در حال حاضر موفق به تولید حدود 41 بالابر کششی و خودکششی شده ایم. این بالابرهای سیار(صنعتی، پشت خودرویی، خودرویی، خانگی، کشاورزی، آسانسور) و راه بندهای کنترل تردد، مصارف صنعتی دارند و تا ارتفاع 4 الی 20 متر را پوشش می دهند. بالابرهای تلسکوپی با ریل آلومینیوم، راه بندهای 6 متری با تردد نامحدود نیز از محصولات دیگر این شرکتند.

وی افزود: این بالابرها برای سوله ها و مکان های نیاز به ارتفاع و برای صنایع مختلف کاربرد دارند. قیمت آنها از 20 میلیون تومان تا 4 میلیارد تومان است.

وی اظهارداشت: برخی از این محصولات نمونه های مشابه داخلی دارند. برخی از آنها نیز حتی نمونه های خارجی ندارند و منحصرا توسط این شرکت تولید شده اند. بالابرهایی که نمونه مشابه خارجی دارند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هستند. قیمت این محصولات نصف قیمت نمونه خارجی است. همچنین کیفیت این بالابرها با نمونه های مشابه خارجی برابری می کند.

خوشبخت تصریح کرد: هم اکنون این محصولات به کشورهایی مانند عراق، ارمنستان و امارات صادر می شوند. قصد داریم صادرات این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان و همچنین نروژ را توسعه دهیم.

وی یادآورشد: اغلب شرکت ها برای اجرای طرح هایشان مشکل تامین بودجه دارند اما خوشبختانه ما با چنین مشکلی مواجه نیستم از اینرو توقع خاصی از دولت نداریم. تنها توقع مان این است که سنگی جلوی پایمان نندازند.

مدیرعامل شرکت ساعی صنعت سنقر جهاددانشگاهی عنوان کرد: همچنین امسال قصد داریم محصولات خودمان را توسعه دهیم از اینرو بالابر خودکششی وارد بازار خواهیم کرد که مانند ماشین می تواند حرکت کند. میزان دسترسی آن 14 متر است و مانند جرثقیل می تواند حرکت کند. این بالابر نیز می تواند برای تمامی صنایع مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا