انجام عملیات اسکن لیزری تپه های ساحلی در انگلستان

تیمی از پژوهشگران و باستان شناسان اتحادیه شرکت های ملی انگلستان در نظر دارند با استفاده از طرح مطالعه، تصویربرداری و اسکن لیزری زیست محیطی و تجزیه و تحلیل میکروسکوپی بقایای حلزون هایی که به طور طبیعی تنها در منطقه مورد نظر زندگی می کنند؛ اطلاعات جدیدی از ساختار زمین شناسی و محیط زیست و تاریخچه این منطقه به دست آورند.

پژوهشگران اعتقاد دارند در این منطقه که سازه های عظیمی در آن وجود دارد، بقایای یکی از بزرگترین محوطه های متعلق به دوران پیش از تاریخ در انگلستان قرار گرفته است. نتایج مطالعات اولیه گویای این احتمال است که این محوطه از آثار مربوط به عصر برنز بوده و در آن اطلاعات ارزشمندی قرار دارد.

این مطالعات در محوطه بله توت Belle Tout که در بخش موسوم به صخره های هفت خواهر گچی  Seven Sisters chalk cliffs  قرار دارد انجام می شود.

پژوهشگران اعتقاد دارند در این منطقه که سازه های عظیمی در آن وجود دارد، بقایای یکی از بزرگترین محوطه های متعلق به دوران پیش از تاریخ در انگلستان قرار گرفته است. نتایج مطالعات اولیه گویای این احتمال است که این محوطه از آثار مربوط به عصر برنز بوده و در آن اطلاعات ارزشمندی قرار دارد. متاسفانه این محوطه های باستانی در مناطق ساحلی قرار داشته و طی دوران گذشته، تاثیرات مخرب ناشی از محیط زیست سبب آسیب دیدگی بخش های زیادی از این محوطه ها شده است. در همین رابطه تام دومت، باستان شناس انگلیسی و از اعضای تیم پژوهشی فوق الذکر اعلام کرد: ما به طور دقیق نمی دانیم در طول 6 هزار سالی که از عمر این آثار می گذرد؛ چه میزان از آن ها را بر اثر فرسایش مناطق ساحلی و آسیب های محیطی از دست داده ایم؟

پزوهشگران اعتقاد دارند با کمک روش های جدید و فناوری های پیشرفته و پس از پایان عملیات اسکن لیزری، اطلاعات ارزشمندی از این مناطق و محوطه های پیش از تاریخی آن به دست آورده شود.

منبع: archaeology

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا