تقدیر اوپک از روسیه به دلیل کاهش داوطلبانه تولید نفت

روسیه اعلام کرده است به طور داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از تولید خود خواهد کاست و این اقدام در ماه آگوست (مرداد ماه) اجرایی خواهد شد. این موضوع موجب شد کشورهای عضو اوپک از روسیه تقدیر کنند.

به گزارش سیناپرس، کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بیانیه اخیر خود اعلام کردند از روسیه به دلیل کاهش داوطلبانه صادرات نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت تشکر می کنند.

علاوه بر این، وزیران نفت و انرژی کشورهای فوق از الجزایر نیز به دلیل کاهش تولید نفت به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت تشکر و از عربستان سعودی برای تمدید کاهش داوطلبانه خود به میزان ۱ میلیون بشکه در روز در ماه اوت قدردانی کردند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز چهارشنبه گفت که اوپک پلاس بر اساس داده های هفت منبع مستقل به صورت ماهانه بر تولید نفت روسیه نظارت خواهد کرد. وی در ادامه توضیحاتش افزود: من به عنوان رئیس و منشی اوپک، به طور تنگاتنگی با هفت منبع مستقل که وضعیت فروش نفت روسیه را رصد کرده و این آمار را تأیید می ‌کردند، کار کردیم. و ما این کار را به صورت ماهانه انجام خواهیم داد. به گفته این وزیر سعودی، روسیه به تعهدات خود برای کاهش داوطلبانه تولید نفت عمل کرده است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منابع مستقل، سهمیه تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۴ تحت توافق اوپک پلاس از 9.828 میلیون بشکه در روز به 9.949 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. در ابتدا، سهمیه روسیه برای سال ۲۰۲۴ در اجلاس اوپک پلاس در ۴ ژوئن در وین 9.828 میلیون بشکه در روز تعیین شد. با این حال، در سند نهایی آمده است که این حجم تولیدی می تواند در ماه ژوئن تغییر کند زیرا روسیه با منابع مستقلی برای تعیین حجم تولید مشورت می کند.

به گزارش سیناپرس، در نتیجه، بر اساس داده‌ های منابع مستقل، سطح تولید نفت روسیه در فوریه ۲۰۲۳ اصلاح شده و در ادامه طبق توافق اوپک پلاس، سهمیه جدید این کشور برای سال ۲۰۲۴ تعیین شد.

مترجم: ندا اظهری

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا