آخرین راکت فضایی آریان ۵ اتحادیه اروپا به مدار اعزام شد

بر اساس گزارش پخش شده در مرکز اطلاع رسانی و کانال یوتیوب شرکت اپراتور Airanespace  از زیر مجموعه های آژانس فضایی اتحادیه اروپا، موشک حامل آریان ۵ اروپا که روز چهارشنبه از کورو، واقع در گویان فرانسه به ماموریت اعزام شده بود، با موفقیت یک ماهواره ارتباطی آلمانی هاینریش هرتز و یک ماهواره نظامی فرانسوی Syracuse 4B را در موقعیت مورد نظر قرار داد.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی اتحادیه اروپا در ماموریت های خود از راکت ماهواره بر آریان ۵ استفاده کرده و این راکت نقش مهمی در پیشبرد برنامه های این آژانس ایفا می کند. به نظر می رسد سرانجام زمان بازنشستگی آریان ۵ فرا رسیده و این موشک ماهواره بر آخرین ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.

روز گذشته یک راکت فضاپیما که حامل دو ماهواره آلمانی و فرانسوی بود از پایگاه فضایی گویان فرانسه به مدار زمین اعزام شد. این موشک ابتدا قرار بود در ۶ ژوئن پرتاب شود اما به دلیل نقص فنی پرتاب به تعویق افتاد. بر اساس بررسی های بعدی، سرانجام این پرتاب به ۵ جولای موکول شد اما به دلیل شرایط نامساعد جوی یک روز به تعویق افتاد.

در حال حاضر کار بر روی موشک حامل جدید آریان ۶ در حال انجام است. در ابتدا قرار بود استفاده از این موشک در سال ۲۰۲۰ آغاز شود اما اولین پرواز آن چندین بار به دلیل بیماری همه گیر کووید ‍۱۹  و مشکلات فنی به تعویق افتاد. به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است انتظار می‌ رود نسل جدید این موشک‌ ها تا پایان سال جاری میلادی به فضا پرتاب شوند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا