کاهش دوباره قیمت گاز صادراتی روسیه

یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه جهان پس از شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین، بحث قیمت جهانی گاز بود زیرا روسیه یکی از اصلی ترین صادرکنندگان گاز در جهان محسوب شده و بخش بزرگی از گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کرد. به نظر می رسد پس از پایان نخستین زمستان پس از جنگ، قیمت گاز روسیه مجددا در مسیر کاهشی بوده و ارزان تر شده است.

به گزارش سیناپرس، رئیس هیات اجرایی Moldovagaz Vadim Cheban روز دوشنبه گزارش داد که قیمت گاز صادراتی روسیه به مولداوی در جولای سال جاری میلادی از ۵۶۸ دلار در هر هزار متر مکعب به ۵۵۰ دلار کاهش می یابد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: ارزش خرید گاز طبیعی عرضه شده توسط گازپروم به جمهوری مولداوی در ماه ژوئیه با در نظر گرفتن ارزش حرارتی، مجموعا 550.6 دلار در هر هزار متر مکعب خواهد بود. بر اساس توافقات انجام شده قرار است این گاز به شرکت Tiraspoltransgas (Transnistria) تحویل داده شود.

لازم به ذکر است به دلیل کمبود گاز صادر شده از روسیه طی زمستان گذشته، مصرف کنندگان مولداوی در ساحل راست دنیستر به طور کامل به خرید این محصول از تامین کنندگان اروپایی روی آوردند، در حالی که تحویل گاز روسیه به ترانس نیستریا بر اساس روال عادی انجام شد.

به گزارش سیناپرس،  این تبادلات علی رغم تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر علیه روسیه انجام شده و گازپروم در ماه مارس امسال اعلام کرد در مجموع 176.7 میلیون متر مکعب گاز طبیعی یا 5.7 میلیون متر مکعب گاز را در هر روز عرضه کرده است.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا