موفقیت بیش از 97 درصد فریز نمونه‌های خون بندناف

ملیحه بهنامیان، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: فرآیند جمع‌آوری خون بند ناف بصورت کاملا استریل، بدون درد و بدون تداخل در روند زایمان مادر صورت می‌گیرد.وی با بیان اینکه خونگیری می‌تواند به صورت داخل رحمی و یا خارج رحمی انجام شود، در هر دو صورت هیچگونه آسیبی به مادر یا نوزاد وارد نمی‌شود، افزود: حجم خون جمع‌آوری شده می‌تواند بین 60 تا 200 سی‌سی باشد که این فرآیند کمتر از 5 دقیقه بطول می‌انجامد.

مسؤول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ادامه داد: پس از جمع‌آوری خون بندناف، کیسه خون طبق دستورالعمل ارائه شده درون فلاسک قرار گرفته و حداکثر طی 24 ساعت و با حفظ دمای حدود 15 تا 22 درجه سانتیگراد به بانک خون بند ناف به تهران منتقل می‌شود.

بهنامیان یادآور شد: خونگیری استاندارد و به موقع، رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از آلودگی خون توسط کارشناسان خونگیر و ارسال به موقع و برنامه‌ریزی شده نمونه‌ها جهت جلوگیری از تخریب سلول‌های بنیادی خون این افزایش فریز را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول سال 95 با افزایش مهارت کارشناسان خونگیر، نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی، شرکت رویان و آموزش‌های تخصصی مربوطه بیش از 97 درصد نمونه‌های جمع آوری شده فریز شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا