آنچه در همایش هفته جهانی آب گذشت

همایش "هفته جهانی آب سال 2016" از تاریخ 28 آگوست تا دوم سپتامبر در شهر استکهلم سوئد برگزار شد. این همایش توسط موسسه بین المللی آب سوئد (SIWI) سازماندهی می شود و امسال پیام آن "آب برای توسعه پایدار" بود.

هفته جهانی آب امسال، دانشمندان، مدیران اقتصادی، سیاست گذاران و سازمان های مدنی را گرد هم آورد تا برای برخورد با بسیاری از مشکلات آب دنیا چاره ای بیندیشند.

در سال 2015، بیش از 3300 نفر و نزدیک 300 سازمان از 130 کشور دنیا در این همایش شرکت کردند. کارشناسان، مجریان، سیاست گذاران، نوآوران اقتصادی و حرفه‌های جوان از بخش ها و کشورهای مختلف به استکهلم آمدند تا با یکدیگر به تبادل ایده بپردازند، افکار جدید را رشد دهند و راهکارهایی را برای حل دشوارترین چالش‌های مرتبط با آب ارائه دهند.

هفته جهانی آب امسال، دانشمندان، مدیران اقتصادی، سیاست گذاران و سازمان های مدنی را گرد هم آورد تا برای برخورد با بسیاری از مشکلات آب دنیا چاره ای بیندیشند.

موسسه بین المللی آب سوئد در وب سایت خود اعلام کرده آرمانش دنیایی است که در آن ارزش منحصر به فرد آب به رسمیت شناخته شود، دنیایی که در آن این ماده حیاتی به طور پایدار، برابر و کارآمد به شراکت گذاشته شود تا نیازهای اساسی هر فردی برآورده شود.

امسال پروفسور "جوان بی. رز" جایزه آب استکهلم 2016 را به پاس مشارکت های خستگی ناپذیرش در بهداشت عمومی و جهانی آب از آن خود کرد. وی همواره به دنبال ارزیابی خطرهای موجود برای سلامتی انسان در بخش آب و همچنین ارائه دستورالعمل ها و ابزارهایی برای سیاست گذاران و جوامع بوده تا از آن برای ارتقای رفاه و سلامتی جهانی بهره گیرند.

کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد، این جایزه را طی مراسمی در سیتی هال شهر استکهلم به پروفسور رز اهدا کرد.

نکات زیادی درباره واقعیت های مرتبط با آب وجود دارد که در این گزارش به برخی از آن ها پرداخته شده است.

فقط 0.5 درصد آب دنیا برای مصرف انسانی مناسب است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط شرکت مک کنزی، تا سال 2030 تقاضا برای آب از عرضه پایدار 40 درصد تجاوز خواهد کرد.

کشاورزی 90 درصد آب جهان را مصرف می کند.

بیش از 650 میلیون نفر در سراسر دنیا به آب ایمن دسترسی ندارند.

42 درصد تسهیلات بهداشتی در افریقا در شعاع نیم کیلومتری، به آب پاکیزه دسترسی ندارند.

می‌ توان با ارائه آب شرب پاکیزه، از مرگ حدود 842 هزار کودک و بزرگسال جلوگیری کرد.

از سال 1990 تا سال 2015، روزانه 47 هزار نفر در آفریقای زیر صحرا و همچنین حدود نیم میلیارد نفر چینی به آب شرب بهتر دسترسی پیدا کردند.  

آب شرب و آبیاری هدف شماره 6 از میان اهداف پایدار سازمان ملل است.

 

منبع: مجمع جهانی اقتصاد و وب سایت SIWI

مترجم: شه تاو ناصری

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا