افزایش سالانه 6 ماه امید به زندگی در ایران

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایرنا ، امید به زندگی در زنان را هم اکنون 75 سال اعلام کرد و افزود : این در حالی است که میانگین امید به زندگی در بدو پیروی انقلاب اسلامی 56 سال بود.
وی با اظهار این که زنان به طور میانگین سه سال بیشتر در ایران عمر می کنند، میانگین امید به زندگی در مردان کشور را نیز هم اکنون 72 سال اعلام کرد. 
رییس سازمان بهزیستی کشور دلایل مهم افزایش امید به زندگی در ایران را پیشرفت های بسیار محسوسی در رابطه با شاخص ها و وضعیت سلامت همسو با دنیا برشمرد.
وی گفت که علاوه بر بهبود وضعیت تغذیه و اقتصاد در کشور نسبت به سال های گذشته، شاخص های سلامت بهبود چشمگیری داشته است.
** توسعه اورژانس های اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت
محسنی بندپی همچنین به برنامه جدی و توسعه ای سازمان بهزیستی کشور در اورژانس های اجتماعی اشاره کرد وگفت : از سال گذشته و به تدریج در قالب برنامه ششم توسعه کشور ، اورژانس های اجتماعی در شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر راه اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد : تاکنون بیش از 192 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده و تا پایان امسال این تعداد از مرز 200 مرکز فراتر خواهد رفت.
رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دنبال کاهش سیرصعودی طلاق درمیان خانواده هاست، گفت : از سال گذشته با تقویت فعالیت های مددکاری اجتماعی در سراسر کشور، خوشبختانه اکنون روند افزایشی طلاق، سیر نزولی گرفته ودر تلاش هستیم تا این پدیده شوم اجتماعی را کنترل کنیم.
محسنی بندپی یادآورشد: امسال همچنین در تداوم برنامه های کاهش طلاق درجامعه، درتلاش هستیم تا با آموزش های پیش از ازدواج، آموزش خانواده، آموزش مهارت های زندگی ، کانون های خانواده ها را گرم و سالم نگه داشته باشیم.
رییس سازمان بهزیستی کشور به منظور افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی آمل بهعنوان یکصد و نود و دومین مرکز اورژانس اجتماعی کشور به این شهرستان سفر کرد.
این مرکز به عنوان مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با زیربنای 500 متر مربع و هزینه چهار میلیارد ریال اعتبار ساخته و بهره برداری شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا