جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۹ میلیارد نفر خواهد رسید

با توجه به گزارش های جدید مرجع Population Reference Bureau( PRB)، جمعیت جهان تا سال 2050 به 9.9 میلیارد نفر خواهد رسید.
در حال حاضر تقریبا 7.6 میلیارد نفر بر روی زمین زندگی می کنند، و با توجه به این پیش بینی ها تا 35 سال دیگر 33%رشد خواهد یافت.
این پیش بینی حتی از آخرین آمار در گزارش سازمان ملل متحد بیشتر است. سازمان ملل متحد پیش بینی کرده که جمعیت جهان تا سال 2050 به 9.6 میلیارد نفر برسد.
به گزارش بینهایت،چندین دلیل برای این رشد سریع وجود دارد. یکی از دلایل این است که به لطف پیشرفت در بهداشت و درمان، تغذیه و دسترسی به مواد غذایی طول عمر مردم افزایش یافته است. همچنین افراد بیشتری در سن باروری قرار دارند و مهاجرت به مناطق توسعه یافته و امن افزایش یافته است.
علاوه بر این گزارش سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیش از نیمی از رشد جمعیت در قاره آفریقا اتفاق بیفتد و از 2.4 میلیارد نفر اضافه شده در این 35 سال، 1.3 میلیارد آن مربو به قاره آفریقا خواهد بود. برای مثال پیش بینی شده جمعیت نیجریه تا سال 2050 به دو برابر برسد.
رشد سریع جمعیت ممکن است چالش هایی برای نسل های آینده، از جمله کمبود منابعی مانند آب پاک و مواد غذایی به دنبال داشته باشد. با این نرخ رشد سریع، دانشمندان ممکن است به فکر یافتن راههایی برای فراهم ساختن امکان زندگی بر روی مریخ بیفتند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا